@tolouprint

@tolouprint

09352165009

۰۹۱۵۳۵۳۲۳۶۲

منو دسترسی

اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کارها

1401/06/09 در ساعت 15:00:00

تا بحال به این مسئله دقت کرده‌اید که بلافاصله بعد از دیدن لوگوی یک برند مطرح و معروف، کالا یا خدماتی که آن برند ارائه می‌کند در ذهنتان مجسم می‌شود؟حتی اگر در لوگو نامی از آن برند برده نشده باشد.

اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کارها

لوگو و برندسازی معنا و مفهوم مشترکی ندارند. برندسازی به فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن هویت یک برند طراحی شده و از طریق تبلیغات مجموعه فعالیت‌های این کمپانی و سازمان خاص، به بازار معرفی می‌شود. لوگو، آرم یا نشانه تصویری است از آنچه یک برند قصد دارد به مخاطبان نشان دهد. این تصویر ممکن است شامل لغات و عبارات، تصاویر و نمادها، و یا هردو باشد. لوگو خیلی فراتر از صرفاً یک نماد و تصویر است، اولین و مهمترین زیرساخت شناسایی شما توسط مشتریان است. برای مثال وقتی نام برند اپل را می‌شنویم به سرعت علامت و نماد لوگوی اپل و آن سیب گاز زده­ ی معروف در ذهنمان تصویر می‌شود. بدون داشتن این نماد و آرم، هرگز امکان نداشت به این سرعت با یک برند ارتباط برقرار کرد. در واقع لوگو یکی از ابزار لازم برای برندسازی است.


نگاهی به اهمیت لوگو در برندسازی

همانطور که اشاره شد، لوگو المانی است که برند را در معرض دید، شناخته شدن بهتر و جاودانه شدن در ذهن مخاطبان قرار می‌دهد. اما چرا تا این حد باید به داشتن لوگو برای هر کسب و کاری اهمیت قائل شد؟


1.لوگو ماهیت برند شما را به مخاطبان می‌شناساند.

 لوگو، مالکیت شما بر کسب و کار و برندتان را نشان می‌دهد. در واقع سکوی پرتابی است برای شناخته شدن و دیده شدن توسط مخاطبان هدف. بدون داشتن لوگو نمی‌توان به                راحتی خود را به مشتریان شناساند. در بازار رقابتی و تجارت جهانی امروز، بدون داشتن لوگو نمی‌توان کسب و کاری را معرفی و در ذهن‌ها ماندگار کرد. لوگو نه تنها شما را به                  افرادی که در محدوده شما و نزدیک به شما هستند آشنا می‌کند، بلکه می‌تواند شما را در سطح جهان نیز معرفی کند. مانند لوگوی برند شنل.

 2.توجه مخاطبان جدید را به شما جلب می‌کند.

در صورتیکه از عناصر طراحی لوگو به درستی استفاده شود و لوگوی شما جذاب باشد، توجه بسیاری افراد را جلب می‌کند تا با کسب و کار شما آشنا شوند و این بستر بسیار                  مناسبی برای رشد و شناخته شدن شما خواهد بود.

3.لوگو شما را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهد.
برای مثال شخصی را در نظر بگیرید که به تازگی وارد شهری شده و می‌خواهد به دنبال مکانی برای غذا خوردن است. در صورتیکه لوگوی شما به چشم شخص آشنا باشد و شما          را از قبل بشناسد از بین تبلیغات و لوگوهای مختلف و ناآشنا، به سرعت شما را شناسایی و انتخاب خواهد کرد.

4.لوگو نشان می‌دهد شما خاص هستید.

لوگو نشان می‌دهد شما یکی از مدعیان زمینه فعالیت خود هستید. لوگویی که منحصر بفرد و قابل ثبت باشد، به مخاطبان نشان می‌دهد شما خاص هستید و برندتان با دیگر رقبا            متفاوت است. برای دستیابی به این هدف لازم است یک لوگوی خوب و چشم نواز داشته باشید. همانقدر که داشتن یک لوگوی خوب برندتان را رشد می‌دهد، لوگویی که بد طراحی          شده باشد نتیجه منفی خواهد داشت.

 5.لوگو نشان می‌دهد شما حرفه‌ای هستید.
بدون داشتن یک لوگوی خوب برای کسب و کارتان، چندان حرفه‌ای بنظر نمی‌رسید. در واقع یکی از ضروری‌ترین و ابتدایی‌ترین کارهایی که هر برند در شروع فعالیت خود برای برندسازی      باید انجام دهد، طراحی و ثبت لوگو است. بنابراین در غیر این صورت می‌توان این برداشت را داشت که برندی که لوگو ندارد، حرفه‌ای نیست.

6.لوگو اعتماد مشتری را جلب می‌کند چون نشان ­­می‌دهد همیشه هستید.
وقتی یک بیزنس از ابتدا درست پایه گذاری می‌شود و یک لوگوی خوب و ماندگار طراحی می‌کند، حس اعتماد را به مشتری انتقال می‌دهد. در واقع مشتری به برندی اعتماد می‌کند که      همیشگی و پابرجا و در دسترس باشد و با یک لوگوی خاص شناخته شود. تصور کنید تنها نام یک برند را بشنوید و هیچ تصویری از آن در ذهن نداشته باشید، در این صورت خیلی سخت      می‌توان به این برند اعتماد کرد.

7.لوگو جذابیت بصری برندتان را افزایش می‌دهد.

 علاوه بر شناساندن برند به مخاطبان، نشان دادن تعهد و افزایش اعتماد در مشتریان، جنبه دیگر ضرورت لوگو جذابیت بصری آن است که دیدن آن برای مشتریان و مخاطبان در                    شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و... خوشایند است. بنابراین لوگویی که زیبا طراحی شود خود عاملی برای جذب مشتریان است. مثال بارز این مورد، لوگوی برند اپل روی تلفن‌های همراه      است.

8.لوگو در تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی به بهتر دیده شدن برندتان کمک می‌کند.
دیدن مداوم لوگو در شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی، کارت ویزیت و تبلیغات، با سرعت بیشتری یک برند را در ذهن‌ها ماندگار می‌کند. هرچه بیشتر تبلیغات شود، گوش و چشم            مخاطبان با برند آشناتر شده و اعتماد به یک برند آشنا و شناخته شده خیلی راحت‌تر از اعتماد به یک کسب و کار جدید است. از تمام فرصت‌ها برای نشان دادن برندتان با لوگو استفاده      کنید.

9.لوگو یک رابطه احساسی با مخاطب برقرار می‌کند.
لوگوهای معروف و مطرح را در ذهنتان تجسم کنید. چه احساسی در شما ایجاد می‌کنند؟ لوگو اولین چیزی است که ارتباط احساسی بین یک برند و مخاطبان ایجاد می‌کند که هر بار با      دیدن آن این احساس تازه می‌شود. همچنین:

  • بسیاری از مشتریان بر این باورند که رنگ‌ها در شناسایی سریعتر یک برند نقش دارند.
  • در بسیاری موارد تصمیم به خرید یک کالا، بر اساس جذابیت‌های بصری گرفته می‌شود.

بنابراین داشتن یک لوگوی خوب، حتی برای کسب و کارهای کوچک، نقش مهمی در ارتباط و احساس مشتریان و ایجاد یک دید مثبت به برندتان خواهد داشت.

10.کمترین توقع در بازار جهانی امروز، داشتن یک لوگوی خوب است.

با وجود لوگوهای برندهای معروف دنیا از قبیل نایک، آدیداس، مک دونالد و... کمترین توقع مشتریان و بازار، داشتن لوگویی حرفه‌ای است و بدون داشتن یک لوگوی خوب هیچ خریداری          تمایل به ارتباط و خرید کالا و خدمات شما را نخواهد داشت. بدون داشتن لوگو هیچکدام از تلاش‌های یک برند به درستی به ثمر نمی‌نشیند.

در نهایت اگر مشتریان با لوگوی شما ارتباط خوبی برقرار کنند، فراموش کردن برندتان تقریباً غیر ممکن خواهد بود. بنابراین اولین قدم مثبت در برندسازی، داشتن یک لوگوی خوب، خاص و     ویژه است.


شما در مجموعه چاپ و طراحی طلوع می توانید برای کسب و کارتان بهترین لوگو را داشته باشید.


نوشته شده توسط:نسیم یوسفی

بازاریابی چاپی

1402/03/27 در ساعت 14:31:19

بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.

بازاریابی چاپی

بروشور و کاتالوگ چه تفاوتی با هم دارن؟؟

1402/03/16 در ساعت 13:18:44

به طور کلی، بروشور و کاتالوگ، اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار، محصولات و خدمات آن ارائه می‌دهند. اما تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟

بروشور و کاتالوگ چه تفاوتی با هم دارن؟؟

تغییرات صنعت چاپ در ایران

1402/02/16 در ساعت 14:10:12

صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود می‌شود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوری‌های چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کم‌تیراژ است که نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را در ماشین‌آلات چاپ گاس می‌توان دید.

تغییرات صنعت چاپ در ایران

رنگ های حساس در چاپ افست

1402/01/29 در ساعت 14:55:46

شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.

رنگ های حساس در چاپ افست

چاپ سررسید

1401/10/26 در ساعت 12:33:36

نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.

چاپ سررسید

چرا کارت ویزیت ها اندازه استاندارد دارند؟؟

1401/06/19 در ساعت 14:27:43

حتما تا کنون بارها به این فکر کرده‌اید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا همه کارت‌ها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟

نظر جدید
0%