حتما تا کنون بارها به این فکر کردهاید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کردهاید که چرا همه کارتها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟
در ابتدا لازم است ذکر کنیم که کارتهای ویزیت، استاندار قطعی ندارند اما به دلایلی که در زیر بیان میشود معمولا از یک اندازه استاندارد استفاده میکنند:
• به راحتی در دست جا شود.
• بتوان آن را در کیف پول قرار داد.
• به راحتی قابل انتقال و حمل باشد.
• کار چاپ راحت انجام شود.
همانطور که در بالا ذکر شد سایز قطعی و مشخصی در کارت ویزیت وجود ندارد اما معمولا در هر کشوری یک اندازه و سایز کارت ویزیت استاندارد وجود دارد در زیر برخی ابعاد کارت ویزیت مانند: کارت ویزیت مستطیل، مربع کارت ویزیت دور گرد و... را بیان میکنیم:
یکی از کارتهای ویزیتی که این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته، کارت ویزیت مربعی شکل است. در ایران برای این نوع از کارتهای ویزیت 2 نوع اندازه استاندارد وجود دارد که بسته به روکش آن است.
• با روکش لمینیت 150 میکرون و لمینیت 300 گرم با 2 عدد کاغذ گلاسه پرس شده به صورت مات و براق با سایز 5.5 در 5.5 است.
• با روکش سلفون مات که قسمتهایی از آن (مانند: قسمتهای یووی و یا طلاکوب شده) براق میشوند با سایز 5.9 در 5.6 است.
این کارت ویزیتها به خاطر برش گردی که در اطراف کارت وجود دارد به این نام معروف شده و مورد استقبال قرار گرفته است. سایز کارت ویزیت دور گرد 8.5 در 5.5 سانتیمتر است.
یکی از رایجترین و پرکاربردترین نوع کارت ویزیتهای مورد استفاده در ایران، کارت ویزیت مستطیل شکل است و در ذهن بیشتر افراد کارت ویزیت به این شکل است. سایز رایج این نوع کارت ویزیتها در دو سایز 8.5 در 4.8 سانتیمتر و دیگری 8.5 در 5.5 سانتیمتر است.
در این بخش به سایز و ابعاد کارت ویزیت در دیگر کشورها میپردازیم:
• کانادا و ایالت متحده آمریکا: 3.5 در 2 اینچ (8.8 در 8 سانتیمتر).
• ایرلند، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، ترکیه، پرتغال، آلمان، اتریش، بلژیک اسلوونی، هلند، اسپانیا، سوئیس: 3.346 در 2.165 اینچ (8.498 در 5.499 سانتیمتر).
• ژاپن: 3.582 در 2.165 اینج (9.098 در 5.499 سانتیمتر).
• مالزی، چین، هنگکنگ، سنگاپور: 3.543 در 2.125 اینچ (8.999 در 5.397 سانتیمتر).
• دانمارک، استرالیا، تایوان، سوئد، نیوزلند، نروژ، ویتنام، هند، کلمبیا: 3.54 اینچ × 2.165 اینچ (8.99 در 5.499 سانتیمتر) .
• اوکراین، ازبکستان، بلغارستان، لتونی، مکزیک، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، سریلانکا، آرژانتین، هند، برزیل، بوسنی و هرزگوین، لیتوانی، لهستان، رومانی، روسیه، صربستان، مونته نگرو، اسلواکی، کاستاریکا، جمهوری چک، کرواسی، استونی، فنلاند، مجارستان، اسرائیل، قزاقستان: 3.543 × 1.968 اینچ (8.999 در 4.998 سانتیمتر).
تیم کارشناسان چاپ طلوع میتوانند در مورد برخی از جنبههای فنی استفاده از سفارشی سازیها به شما کمک کنند. فقط کافی است فایل خود را ارسال کنید تا کارشناسان چاپ طلوع در مورد اینکه چگونه میتوانید کارت ویزیت خاصی را برای متمایز شدن از دیگران و رقبا طراحی کنید به شما کمک کنند.
نوشته شده توسط:نسیم یوسفی
بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.
به طور کلی، بروشور و کاتالوگ، اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار، محصولات و خدمات آن ارائه میدهند. اما تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟
صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود میشود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوریهای چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کمتیراژ است که نمونههایی از این فناوریها را در ماشینآلات چاپ گاس میتوان دید.
شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.
نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.
کلمه کاغذ از واژه چینی کاکتز گرفته شد ( نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است) انسان اولیه به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء ، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش میکرد