@tolouprint

@tolouprint

09352165009

۰۹۱۵۳۵۳۲۳۶۲

منو دسترسی

بروشور و کاتالوگ چه تفاوتی با هم دارن؟؟

1402/03/16 در ساعت 15:00:00

به طور کلی، بروشور و کاتالوگ، اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار، محصولات و خدمات آن ارائه می‌دهند. اما تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟

بروشور و کاتالوگ چه تفاوتی با هم دارن؟؟

کاتالوگ ابزاری تبلیغاتی است که فهرست کاملی از اقلام یک شرکت را به ترتیبی سیستماتیک معرفی می‌کند. در حالی که بروشور نسخه‌ای کوچکتر بوده و حاوی اطلاعاتی کلی و تصاویری درباره خدمات یا محصولات برند است.

بنابراین می‌توان فرق بین بروشور و کاتالوگ را در این دانست که یک کاتالوگ، شامل تمام یا بخش بزرگی از محصولات یا خدمات یک کسب و کار است؛ در حالی که یک بروشور، اطلاعات مربوط به شرکت را ارائه داده و تعداد کمتری از اقلام را برجسته می‌کند.


کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ لیستی از خدمات یا محصولات یک شرکت است که به طور سیستماتیک و با شرح جزئیاتی توصیفی، مرتب شده‌اند. این چینش، به مخاطبان کمک می‌کند تا اقلام را به راحتی پیدا کنند.

این ابزارهای تبلیغاتی، اغلب در مغازه‌ها، نمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، مؤسسات آموزشی و مواردی از این قبیل ارائه شده و اطلاعات ساده و ضروری یک محصول را به طور مختصر و واضح شرح می‌دهد. برخی از کاتالوگ‌ها نیز تصاویری از محصول را در بر دارند.

بروشور چیست؟

بروشورها حاوی مطالب توصیفی یا تبلیغاتی هستند که عمدتاً برای معرفی یک شرکت، محصولات و خدمات آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. بروشورها همچنین مخاطبان را از مزایای محصولات ارائه‌شده نیز مطلع می‌کنند و نسبت به کاتالوگ‌ها، اندازه‌ای کوچک‌تر دارند.

به طور معمول، بروشورها کتابچه‌هایی هستند که روی کاغذ باکیفیت چاپ شده و از تصاویر بیشتری برخوردارند. بروشورها به صورت تک‌لتی، 2لتی، 3‌لتی یا 4لتی تولیده شده و تا می‌خورند؛ به صورتی که هر صفحه، اطلاعات و مطالب جدیدی را به مخاطب ارائه می‌کند.


تفاوت بروشور و کاتالوگ

از آنجا که بروشورها و کاتالوگ‌ها اطلاعاتی درباره یک برند ارائه می‌دهند، بسیاری از افراد این دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. با این حال نباید از تفاوت بروشور و کاتالوگ غافل شد. بروشورها اساساً به عنوان واسطه‌ای برای پر کردن شکاف بین کسب و کار و مخاطب عمل می‌کنند.

طراحان بروشور باید با استفاده صحیح از کلمات و تصاویر، اطلاعات مختصر و مفیدی به افراد ارائه کنند. در مقابل، انتظار می‌رود که کاتالوگ‌ها اطلاعات جامعی درباره هر محصول ارائه داده و ویژگی‌های آن‌ها را نیز به صورت کامل شرح دهند.

در یک کاتالوگ، فهرستی از عناوین، پیشنهادات دوره، یا مقالات برای نمایشگاه یا فروش نمایش داده می‌شود که معمولاً شامل اطلاعات توصیفی است.


در پایان

بروشورها و کاتالوگ‌ها از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغات و بازاریابی هستند. اگر شما نیز کسب و کار خود را اداره می‌کنید، از کاربرد فوق‌العاده آن‌ها غافل نشوید. البته در نظر داشته باشید که نحوه طراحی و کیفیت چاپ این محصولات، نقش مهمی در جلب نظر مخاطبان ایفا خواهد کرد. در این زمینه نیز می‌توانید از خدمات تیم مجرب و متخصص چاپ طلوع استفاده کنید.



چاپخانه طلوع

نوشته شده توسط:نسیم یوسفی

بازاریابی چاپی

1402/03/27 در ساعت 14:31:19

بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.

بازاریابی چاپی

تغییرات صنعت چاپ در ایران

1402/02/16 در ساعت 14:10:12

صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود می‌شود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوری‌های چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کم‌تیراژ است که نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را در ماشین‌آلات چاپ گاس می‌توان دید.

تغییرات صنعت چاپ در ایران

رنگ های حساس در چاپ افست

1402/01/29 در ساعت 14:55:46

شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.

رنگ های حساس در چاپ افست

چاپ سررسید

1401/10/26 در ساعت 12:33:36

نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.

چاپ سررسید

چرا کارت ویزیت ها اندازه استاندارد دارند؟؟

1401/06/19 در ساعت 14:27:43

حتما تا کنون بارها به این فکر کرده‌اید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا همه کارت‌ها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟

ارزش کاغذ در دنیای امروز

1401/06/17 در ساعت 14:03:16

کلمه کاغذ از واژه چینی کاکتز گرفته شد ( نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است) انسان اولیه به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء ، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش می‌کرد

ارزش کاغذ در دنیای امروز
نظر جدید
0%