قبل از اینکه در مورد نحوه چاپ سررسید سفارشی صحبت کنیم تعریفی از سررسید را بیان میکنیم . سالنامه یا سررسید دفترچه ای حاوی تقویم روز شمار از که از سه بخش مقدمه که قسمت اول شامل تصویر های عید نوروز فال حافظ و غیره می باشد.
و قسمت دوم صفحات داخلی سررسید است که برای یادداشت های روزانه استفاده میشود و هر برگه تاریخ یک روز را نشان می دهد .
و قسمت پایانی این سررسید بسته به اطلاعاتی مانند تلفن های ضروری آتش نشانی و اورژانس و …… است .
نحوه چاپ سررسید سفارشی به سلیقه مشتری می باشد، اولین گام و مهمترین گام برای چاپ سررسید طراحی صحیح می باشد و جنس جلد در اختیار مشتری است .
و بعد از اینکه مشتری طراحی را تایید کرد چاپخانه آن را آماده چاپ کرده .
نحوه چاپ سررسد سفارشی بسیار مهم است و باید به طور حرفه ای طراحی و چاپ شود، برای حرفه ای بودن چاپ باید آن را به یک چاپخانه مناسب که نمونه آن چاپ سفارشی چاپخانه طلوع مشهد می باشد سپرد.
سررسید اختصاصی همان سررسید سفارشی می باشد، این سررسید حاوی تقویم به صورت اختصاصی برای شرکت و کسب و کار سفارش دهنده جهت تبلیغات طراحی و چاپ میشود.
این سررسید اختصاصی محدودیت رنگ اندازه و غیره ندارد و کاملاً به سلیقه مشتری می باشد نحوه چاپ سررسید سفارشی یا سررسید اختصاصی در چاپخانه های مختلف متفاوت می باشد .
همانطور که بیان کردیم یکی از بهترین چاپخانه ها که می توان با خیال راحت سفارش خود را به او سپرد چاپخانه طلوع مشهد میباشد.
شرکت خدمات طراحی و چاپ، معمولا طراحی و چاپ محصولات ونشانه های گرافیکی را انجام می دهد .
علاوه بر چاپخانه طلوع و چاپخانه های دیگر شرکتهای خدمات طراحی و چاپ نیز میتوانند سررسید اختصاصی طراحی و چاپ کنند.
ممکن است نحوه چاپ سررسید سفارشی در چاپخانه و نحوه چاپ سررسید سفارشی در شرکت خدمات طراحی متفاوت باشد اما در نهایت یک محصول را ارائه می دهند.
شرکت خدمات طراحی و چاپ امروزه با گسترش اینترنت و کسب و کار های اینترنتی هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری سفارش می پذیرد.
برای سفارشیسازی و چاپ اختصاصی سررسید روشهای زیادی وجود دارد که در ادامه به آنها میپردازیم:
این متداولترین روش چاپ سررسید اختصاصی است که در آن، لوگو را روی جلد حک میکنند. با توجه به مدل سررسید، جنس جلد و سلیقه شما، روشهای مختلفی برای حک لوگو روی جلد سررسید استفاده میشوند که عبارتند از:
لت گلاسه به ورقی از جنس کاغذ گلاسه میگویند که به صورت چهار رنگ چاپ میشود و در ابتدا، وسط یا انتهای سررسید (معمولا در ابتدای آن) قرار میگیرد. از آنجا که در سالهای اخیر استفاده از کاغذ کرم یا نخودی به جای کاغذ سفید محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، سفارشدهندگان ترجیح میدهند به جای لت گلاسه از اوراق کرم استفاده کنند.
روی لت گلاسه معمولا اطلاعاتی برای معرفی برند و شرکت، محصولات و خدمات آن یا اطلاعات دیگر چاپ میشود. استفاده از لت گلاسه در سفارشات بالای ۱۰۰۰ عدد کاربرد دارد زیرا این کار در تیراژهای پایین با برخی محدودیتها همراه خواهد بود.
یکی از محبوبترین روشها در چاپ سررسید سفارشی، چاپ لوگوی شرکت در تمامی صفحات سررسید است که باعث میشود مخاطب تمام مدتی که در حال کار با سررسید است، لوگوی شرکت را مشاهده کند و این لوگو در ذهن او حک شود. معمولا لوگو را به دو روش در صفحات سررسید چاپ میکنند:
آستر بدرقه کاغذی است که در ابتدا و انتهای سررسید قرار میدهند تا جلد را به صفحات داخلی متصل سازند. جنس این کاغذ باید ضخیمتر باشد زیرا باید بتواند در برابر فشار وزن صفحات سررسید و باز و بسته شدن آن، مقاومت کافی را از خود نشان دهد. در چاپ سررسید اختصاصی میتوانید یکی از موارد زیر را سفارش دهید:
شما همچنین میتوانید برای سفارشیسازی سررسید مورد نظرتان، روبان اختصاصی نیز درخواست کنید که هم برای سهولت در کاربری سررسید به کار میرود و هم امکان درج لوگو روی آن وجود دارد. درج لوگو روی روبان اختصاصی سررسید به دو روش انجام میشود:
شما همچنین میتوانید ابعاد سررسید را سفارشیسازی کرده و آن را در سایز دلخواه خودتان به چاپ برسانید. البته در این مورد حتما به عواملی مانند وزن و سایز توجه کنید؛ جلد سررسید باید هم مقاومت کافی داشته باشد و هم باعث تغییر چشمگیر وزن آن نشود. بهترین جنس جلد برای چاپ سررسید سفارشی، چرم یا مقوای فشرده است.
اگر نمیخواهید ابعاد سررسیدتان اختصاصی باشد، میتوانید آن را در یکی از ابعاد زیر سفارش دهید:
سررسید اختصاصی یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی است که شرکتهای زیادی به عنوان هدیه پایان سال از آن استفاده میکنند تا در طول سال جدید، نام و لوگوی خود را به صورت مداوم به مخاطبان یادآوری کنند. اگر به چاپ سررسید اختصاصی علاقهمند هستید، همین حالا میتوانید با کارشناسان گرافیک طلوع تماس گرفته و اطلاعات لازم را جهت سفارش سررسید کسب کنید.
نوشته شده توسط:نسیم یوسفی
بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.
به طور کلی، بروشور و کاتالوگ، اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار، محصولات و خدمات آن ارائه میدهند. اما تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟
صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود میشود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوریهای چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کمتیراژ است که نمونههایی از این فناوریها را در ماشینآلات چاپ گاس میتوان دید.
شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.
حتما تا کنون بارها به این فکر کردهاید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کردهاید که چرا همه کارتها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟
کلمه کاغذ از واژه چینی کاکتز گرفته شد ( نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است) انسان اولیه به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء ، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش میکرد