ترکیب رنگ CMYK نوعی ترکیب رنگ است که به آن مدل چهار رنگ هم می گویند و در چاپ افست استفاده می شود.
در اين مدل كليه رنگها از تركيب چهار رنگ رنگ آبی سايان، قرمز، رنگ زرد و رنگ سياه بوجود مي آيد.
لازم به ذکر است یکسری از کدهای رنگ برای چاپ حساس می باشند، اگر احساس میکنید ناچار هستید که یکی از رنگ های حساس را به عنوان تمپلات در طراحی خود استفاده نمایید،علاوه براینکه چاپ طلوع مسئولیتی در قبال کیفیت رنگ کار نهایی نخواهد داشت ولی برای کاهش ریسک آن توصیه می شود از الگوهای زیر پیروی کنید.
نکته مهم: برای یک طراحی حرفه ای، به هیچ وجه از قسمت پالت رنگ استفاده نکنید و فقط رنگ مورد نظر خود را از کم و زیاد کردن اعداد c ، m ، y ، k در قسمت color picker به دست آورید.
رنگ بنفش باید طوری انتخاب شود که در حین چاپ رنگ کدر نشود، به سمت سورمه ای و آبی میل پیدا نکند و نوسان کمتری داشته باشد.قبل از هرچیز بهتر است بدانید که به دلیل ماهیت خاص این رنگ، در هر صورت کار چاپی شما با نوسان رنگ مواجه خواهد شد ولی به هرحال کار مهمی که برای کاهش این حساسیت باید انجام داد تبعیت از دستور العمل زیر است:
●بهتر است رنگ قرمز را همان 100 درصد قرار دهید.
●به هیچ وجه از رنگ زرد (Y) استفاده ننمایید. استفاده از زرد موجب کدر شدن رنگ می شود.
●رنگ آبی (C) نباید از 60 درصد بیشتر باشد.
تیرگی و روشنی رنگ را از کم و زیاد کردن رنگ مشکی به دست آورید.
رنگ زرشکی و آلبالویی باید طوری انتخاب شود که در حین چاپ کدر نشود، به سمت قهوه ای میل پیدا نکند و نوسان کمتری داشته باشد. کار مهمی که برای کاهش این حساسیت باید انجام داد تبعیت از دستور العمل زیر است:
●به هیچ وجه از رنگ آبی سایان (C) استفاده ننمائید. استفاده از آبی باعث کدر شدن رنگ می شود.
●بهتر است رنگ قرمز (M) را روی عدد 100 تنظیم نمایید.
●رنگ زرد (Y) باید حداکثر 75 درصد باشد. استفاده از رنگ زرد بیش از 75 درصد موجب تمایل رنگ به سمت قهوه ای می شود.
●تیرگی و روشنی رنگ را از کم و زیاد کردن رنگ مشکی به دست آورید.
رنگ طلایی باید طوری انتخاب شود که در حین چاپ کدر نشود، و به سمت سرخ یا قهوه ای میل پیدا نکند و نوسان کمتری داشته باشد. کار مهمی که برای کاهش این حساسیت باید انجام داد تبعیت از دستور العمل زیر است:
●به هیچ وجه از رنگ آبی سایان (C) استفاده ننمائید. استفاده از آبی باعث کدر شدن رنگ می شود.
●بهتر است رنگ قرمز (M) را روی عدد 20 تنظیم نمایید.
●رنگ زرد (Y) باید 100درصد باشد.
●تیرگی و روشنی رنگ را از کم و زیاد کردن رنگ مشکی به دست آورید.
رنگ قهوه ای باید طوری رنگ انتخاب شود که در حین چاپ تیره نشود، و به سمت زرشکی یا مشکی میل پیدا نکند و نوسان کمتری داشته باشد. کار مهمی که برای کاهش این حساسیت باید انجام داد تبعیت از دستور العمل زیر است:
●به هیچ وجه از رنگ آبی سایان (C) استفاده ننمائید. استفاده از آبی باعث کدر شدن رنگ می شود.
●بهتر است رنگ قرمز (M) را روی عدد 60 تنظیم نمایید.
●رنگ زرد (Y) باید 100درصد باشد.
●بهتر است رنگ مشکی (K) را 70 درصد در نظر بگیرید .
رنگ حساس بعدی، خاکستری یا طوسی است. استفاده از این رنگ علی الخصوص به صورت تمپلات کار بسیار پر ریسکی است. اگر رنگ خاکستری فقط از درصدی از رنگ مشکی (K) بدست آمده باشد، کافیست به هنگام چاپ چند تکه از پرزهای ریز ناشی از برش کاغذ یا مقوا روی سیلندرهای چاپ قرار بگیرد تا در نتیجه شاهد خال های سفید رنگ روی سطح خاکستری باشیم. همچنین اگر این رنگ از ترکیبی از همه رنگ ها به نسبت مساوی بدست آمده باشد، دچار نوسان شده و در پایان شاهد رنگ خاکستری متمایل به سبز، آبی، قرمز و ... خواهیم بود. لذا برای کاهش این حساسیت بهتر است از دستور العمل زیر پیروی شود:
●به هیچ وجه از رنگ مشکی به تنهایی استفاده نکنید.
●برای بدست آوردن رنگ مناسب تر به هر میزان که از مشکی (K) استفاده می کنید، بایستی از سایر رنگ ها (C, M ,Y) نیز حداکثر معادل 15 درصد از رنگ مشکی، قرار دهید.
نوشته شده توسط:نسیم یوسفی
بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.
به طور کلی، بروشور و کاتالوگ، اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار، محصولات و خدمات آن ارائه میدهند. اما تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟
صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود میشود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوریهای چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کمتیراژ است که نمونههایی از این فناوریها را در ماشینآلات چاپ گاس میتوان دید.
نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.
حتما تا کنون بارها به این فکر کردهاید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کردهاید که چرا همه کارتها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟
کلمه کاغذ از واژه چینی کاکتز گرفته شد ( نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است) انسان اولیه به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء ، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش میکرد