@tolouprint

@tolouprint

09352165009

۰۹۱۵۳۵۳۲۳۶۲

منو دسترسی

چاپ دیجیتال

1401/05/15 در ساعت 15:00:00

چاپ دیجیتال نوعی چاپ برنامه ریزی شده است که برای کارهای چاپ فوری و در تعداد کم کاربرد دارد.

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال چاپی است که برای خدمات فوری چاپ و تعداد کمتر از ۱۰۰۰ عدد مانند چاپ فوری کاتالوگ و چاپ سریع بروشور و چاپ دیجیتال کارت ویزیت کاربرد دارد. دستگاه چاپ دیجیتال اغلب به دو صورت چاپ دیجیتال لیزری و چاپ دیجیتال جوهر افشان هستند. قیمت چاپ دیجیتال اغلب از تعرفه چاپ افست برای چاپ فوری کاتالوگ در تیراژ پایین بیشتر است. از خدمات چاپی که با چاپ دیجیتال انجام می شوند میتوان به چاپ کاتالوگ ، چاپ بروشور ، چاپ کارت ویزیت ، چاپ استند ، چاپ تراکت اشاره کرد.


چاپ دیجیتال به روشهای چاپ از تصویر مبتنی بر دیجیتال به طور مستقیم به رسانه های متنوعی اطلاق می شود. یعنی، مستقیماً از پرونده PDF شما طرح مورد نظر به دستگاه فرستاده می شود، بنابراین هیچ  نیازی به استفاده از هیچ  نوع صفحه ای برای اعمال طرح بر روی سطح مورد نظر نیست نتیجه این امر سبب می شود تا در زمان چاپ نیز صرفه جویی شود چراکه نیازی نیست تا برای اعمال طرح های جدید صفحات را جایگزین و دستگاه را مجددا تنظیم کنید.


از مزایای چاپ دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • زمان سریعتر چرخش
  • قابلیت چاپ کمتر
  • چاپ با کیفیت بالا در ضمن حفظ هزینه کم برای هر واحد
  • امکان تهیه آسان اثبات چاپی

در این مرحله، ممکن است از شما سؤال شود: صبر کنید. چاپ افست چیست؟

چاپ افست یک تکنیک متداول است که در آن تصویر جوهر شده از یک صفحه به پلیت لاستیکی و سپس به سطح چاپ منتقل می شود. مشکل چاپ افست این است که فضای بسیار کمی برای خطا وجود دارد. قبل از شروع چاپ، ابتدا باید صفحات ایجاد شود.
چاپ افست قطعاً در دنیای چاپ جای مهمی داشته و چاپخانه ها برای بسیاری از موارد به این متد نیاز دارند. اما اگر صاحب مشاغل باشید و به چیزی که سریع چاپ می‌شود نیاز دارید، در حالی که هنوز کیفیت بالایی را حفظ کرده اید و می خواهید قبل از شروع کار نمونه نهایی چاپی خود را ببینید، به احتمال زیاد شما نیاز دارید که به چاپ دیجیتال روی آورید.
یکی از اشکالات احتمالی چاپ دیجیتال، این است که نسبت به روشهای سنتی چاپ افست، هزینه بیشتری در هر صفحه دارد، اما این قیمت معمولاً با اجتناب از هزینه تمام مراحل فنی مورد نیاز برای ساخت صفحات، جبران می شود. همچنین، با وجود دیجیتال، ممکن است برخی از جزئیات تصویر زیبا در بیشتر فرآیندهای چاپ دیجیتال تجاری از بین بروند. با این حال، در اکثر موارد، جوانب مثبت بسیار بالاتر از موارد منفی هستند و با پیشرفت تکنولوژی چاپ دیجیتال، تفاوت در کیفیت چاپ بین دیجیتال و آنالوگ کاهش می یابد.


در چاپ دیجیتال می توانید در هر مرحله از چاپ تغییرات را در کوتاه ترین زمان و بدون صرف هزینه اضافی اعمال نمایید و از آنجا که هیچ صفحه دائمی برای مقابله با انعطاف پذیری در این متد وجود ندارد، اگر معلوم شود خطای املایی یا طراحی روی اثبات چاپی وجود دارد، می توانید قبل از ادامه کار چاپ، پرونده را به راحتی اصلاح کنید. از این طریق بسیار انعطاف پذیر است.

صرفه جویی در نیروی کار و افزایش توانایی ماشین های دیجیتال به این معنی است که چاپ دیجیتال به جایی رسیده است که می تواند توانایی فن آوری چاپ افست چاپ را برای چاپ کارهای بزرگتر مطابقت دهد.

چاپ دیجیتال، یک مفهوم است یا یک فن آوری در عصر حاضر؟

زندگی و روزمره همه ما پر از اوقات دیجیتال شده، اما ایا می دانید چاپ دیجیتال کجای این دنیا قرار دارد و به چه شیوه هایی می توانید روی اجسام چاپ بزنید و از آن لذت ببرید. پس از حدود ۲۰ سال از ورود اولین چاپگر دیجیتال رنگی با قابلیت ارائه خدمات به مشتریان بازار چاپ و تبلیغات به ایران، همچنان در محافل حرفه ای و آکادمیک مرتبط با صنعت چاپ با این گوناگونی روبرو میشویم که در زیر به بعضی از آنها پاسخ می دهیم.

به گفته اپسون، آینده چاپ، بسته بندی، مد و همه چیز در مورد سفارشی سازی است و مشتریان می خواهد همه چیز دقیقا مطابق میل آن ها باشد، از چاپ ها و رنگ هایی که برای پوشیدن انتخاب می کنیم تا در واقع اندازه و شکل مناسب ما باشد، بنابراین دستگاه های چاپ غیرمنعطف نمی توانند پاسخ مناسبی به این نیاز باشند و اینجاست که چاپ دیجیتال اهمیت خود را نشان می دهد.

چاپ دیجیتال انعطاف پذیر بوده، کاملا قابل سفارشی سازی بر اساس نیاز های کاربر است و در کوتاه ترین زمان می توان به بهترین تغییرات دست یافت.

دستیابی به محصول مورد نظر در کوتاه ترین زمان و سفارش سازی محصولات در دوران رسانه های دیجیتال و اجتماعی به شدت مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته اند.به طور خلاصه، مصرف کنندگان می خواهند بتوانند اکنون محصولات موردنظرشان مثل پوشاک را “ببینند” و در واقع بلافاصله آنها را “خریداری” کنند. طراحان و تولیدکنندگان به ناگزیر می خواهند از این حرکات سود ببرند بنایراین به متدی نیاز دارند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان به رضایتمندی مخاطبان خود دست یابند و این تنها پاسخ مناسب به این نیاز چاپ دیجیتال خواهد بود.
در انتهای پاسخ به این سوال که آیا چاپ دیجیتال صرفا یک مفهوم است یا فن آوری باید بدانید عصر، عصر دیجیتال، سرعت و تغییرات است و این متد های دیجیتال هستند که در آینده پیشرو خواهند بود، کمی هوش مصنوعی و رباتیک را با هم مخلوط کنید و به متد دیجیتال اضافه نمایید، بی نظیر خواهد بود، درک سلیقه کاربران به کمک هوش مصنوعی و اعمال طرح های مورد نظر در کوتاه ترین زمان به وسیله چاپ دیجیتال و این همان چیزی است که آینده به آن نیاز دارد، یک متد چاپ سریع و انعطاف پذیر.




بازاریابی چاپی

1402/03/27 در ساعت 14:31:19

بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.

بازاریابی چاپی

بروشور و کاتالوگ چه تفاوتی با هم دارن؟؟

1402/03/16 در ساعت 13:18:44

به طور کلی، بروشور و کاتالوگ، اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار، محصولات و خدمات آن ارائه می‌دهند. اما تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟

بروشور و کاتالوگ چه تفاوتی با هم دارن؟؟

تغییرات صنعت چاپ در ایران

1402/02/16 در ساعت 14:10:12

صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود می‌شود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوری‌های چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کم‌تیراژ است که نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را در ماشین‌آلات چاپ گاس می‌توان دید.

تغییرات صنعت چاپ در ایران

رنگ های حساس در چاپ افست

1402/01/29 در ساعت 14:55:46

شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.

رنگ های حساس در چاپ افست

چاپ سررسید

1401/10/26 در ساعت 12:33:36

نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.

چاپ سررسید

چرا کارت ویزیت ها اندازه استاندارد دارند؟؟

1401/06/19 در ساعت 14:27:43

حتما تا کنون بارها به این فکر کرده‌اید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا همه کارت‌ها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟

نظر جدید
0%