در چاپ لارج فرمت امکان چاپ روی انواع کاغذ و مقوا،بنر و فلکس،بک لایت،کاغذ دیواری،کنواس(کاغذ بوم)،انواع پارچه،انواع پلاستیک،انواع وینیل و مش و استیکر و انواع فوم و سایر سطوحی که قابلیت چاپ دارند و ضخامت کمی دارند امکان پذیر است.
چاپ لارج فرمت دو زیرشاخه اصلی دارد
این نوع از چاپ که به عنوان چاپ indoor که نشان دهنده ی استفاده آن در فضای داخلی است شناخته می شود تا عرض 1.5 متر قابلیت چاپ دارد.در این روش از دستگاه پلات که دو عرض یک متر و یک و نیم متر دارد استفاده می شود.
مهمترین مزیتی که چاپ ایندور دارد این است که به علت قدرت هد دستگاه و همچنین جوهر های مورد استفاده در هد دستگاه چاپ بسیار با کیفیت تر و قابل قبول تری نسبت به نوع فضای خارجی آن ارائه می دهد.
در واقع کارهای ایندور که در فضای داخلی نصب می شوند،عموما فاصله ی بسیار کوتاهی با مخاطبان و بینندگان دارند و به همین دلیل بایستی آنقدر قدرت چاپشان بالا باشد که از فاصله ی نزدیک هم بسیار زیبا و باکیفیت به نظر برسند.
البته قیمت چاپ لارج فرمت با فضای داخلی به علت نوع متریال خاصشان بالاتر از نوع فضای خارجی شان است که باتوجه به مواردی که در بالا گفته شد منطقی به نظر می رسد.
این نوع چاپ با عنوان outdoor که نشان دهنده ی استفاده آن در فضای خارجی هست شناخته می شود و قابلیت چاپ تا عرض 5 متر را دارا می باشد.در این روش چاپ از دستگاه سالونت و اکوسالونت که عرض های گوناگونی از 2 تا 5 متر دارند استفاده می شود.مزیت این نوع چاپ در برابر چاپ فضای داخلی(indoor) این است که این نوع چاپ متریال آن مقاومت بسیار بالایی در برابر آب باد و نور خورشید را دارا می باشند.
به طور مثال اگر شما یک استیکر یک متری را هم با دستگاه اکوسالونت و هم با دستگاه پلات چاپ کنید و در فضای بیرونی قرار دهید بعد چند روز متوجه خواهید شد استیکری که با دستگاه پلات چاپ شده بعد از این چند روز دچار رنگ پریدگی شده است و این در حالی است که استیکری که با دستگاه اکوسالونت چاپ شده است به همان کیفیت خود باقی است.
همچنین این نوع چاپ به علت متریال و جوهر آن قیمت کمتری نسبت به چاپ فضای داخلی دارد.
نوشته شده توسط:نسیم یوسفی
بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.
به طور کلی، بروشور و کاتالوگ، اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار، محصولات و خدمات آن ارائه میدهند. اما تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟
صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود میشود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوریهای چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کمتیراژ است که نمونههایی از این فناوریها را در ماشینآلات چاپ گاس میتوان دید.
شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.
نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.
حتما تا کنون بارها به این فکر کردهاید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کردهاید که چرا همه کارتها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟