چاپ و انتشار بنر تبلیغاتی، خط مقدم معرفی کسبوکار شما به مشتریان احتمالیتان است. روزانه هزاران بنر تبلیغاتی در وبسایتها منتشر میشوند و این بنرها، درگاهی کمنظیر برای معرفی کسبوکار شما به مشتریان است. دورهی چاپ بنرهای فیزیکی در سطح شهر رو به افول است و مهمترین بخش تبلیغات، در فضای مجازی و با اجرای سیستمهای هوشمند تبلیغاتی جریان دارد.
خطاهای رایج در طراحی بنر تبلیغاتی
۱. استفاده از عکسهای بیکیفیت و رنگهای نامناسب
همان طور که همه ما می دانیم استفاده از عکس های بی کیفیت در بنرها باعث می شود که مخاطب نتواند از لحاظ بصری قانع شده و به شما اعتماد کند. پس همیشه سعی کنید بهترین عکس با بالاترین کیفیت را برای بنرهایتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بنر شما کاملا واضح باشد. چشم انسان به صورت طبیعی مستقیم به سمت مطلب داخل یک فریم کشیده می شود و پس باید بنر شما پیام را به خوبی انتقال دهد.
۲. انعکاس نادرست هویت برند
مهمترین اشتباهی که صاحبان کسبوکار در طراحی بنر تبلیغاتی خود مرتکب میشوند، معرفی ناقص یا ضعیف برند و المانهای موجود در برند است. این نکته را در نظر بگیرید که برند شما، هویت کسب و کار شماست. لوگو، رنگها، مفاهیم و المانهای برند و ارتباط آن با محصولات یا خدمات شما، باید به شکلی واضح، بینقص و پررنگ در برند حضور داشته باشد. هرچه خلاقیت به کاررفته در استفاده از هویت برند شما بیشتر باشد، تبلیغات شما شستهرفتهتر و جذابتر خواهد شد.
اگر هدف شما ارائهی یک ارزش (تخفیف، شرایط ویژه، محصولی جدید و …) یا درخواست از مخاطب برای ورود به وبسایت یا انجام فعالیتی دیگر است، میزان نمایش لوگوی شما نباید این ارزش یا درخواست را تحتالشعاع قرار بدهد و از تأثیرگذاری آن کم کند.
۳. نداشتن فراخوان درست برای انجام فعالیت (CTA)
CTA (مخفف Call To Action) به معنی دعوت از مخاطب برای انجام یک کار است. شما میتوانید بسته به هدف مورد نظرتان، از مخاطب دعوت کنید تا پس از دیدن تبلیغات شما، روی لینک مورد نظرتان کلیک کند، یا با وارد کردن ایمیل یا ثبت شمارهی همراه، عضو خبرنامهی شما شود. نکتهی مهم در طراحی CTA مناسب، نحوهی قراردادن این دسترسی در بنر است.
به نمونه بنر تبلیغاتی زیر توجه کنید. درست است که بنر تبلیغاتی میتواند به صفحهی مورد نظر شما یا همان لندینگ لینک شود، اما نباید از معجزهی CTA غافل شد که در بنر سمت راست به صورت دکمه «خرید کنید» نمایش داده شده است. همچنین جایگذاری این دسترسی باید هوشمندانه طراحی شود و پس از ارائهی اطلاعات کلیدی، مشتری را به انجام فعالیت مورد نظر شما ترغیب کند.
۴. استفادهی نادرست از کلمات
اشتباه بعدی ، استفادهی نامناسب از کلمات و جملات برای معرفی خدمات در بنر تبلیغاتی است. جملات و کلمات بهکار رفته در تبلیغات، باید روشن، مستقیم و به سادهترین و خلاقانهترین شکل ممکن، محصول، خدمات، رویداد یا کمپین شما را معرفی کنند. متن تبلیغاتی نباید بیش از حد کوتاه و ناقص، یا بیش از اندازه بلند و خستهکننده باشد. متن کوتاه، مشتری را سردرگم میکند و به او اجازه نمیدهد بهدرستی منظور شما را درک کند؛ همچنین متن و توضیحات اضافه و بیش از اندازه هم مخاطب را زده میکند.
دنیای مجازی، دنیای ایجاز و اختصار است. بهنظر کارشناسان تبلیغاتهای اینترنتی، میانگین آستانهی تحمل افراد در فضای مجازی، در حدود هفت ثانیه است. متن شما باید در هفت ثانیه، برند شما را معرفی و مخاطب را اقناع کند که خدمات شما مناسب اوست.
۵. نمایش نادرست اطلاعات
تا به اینجای کار، در طراحی بنر تبلیغاتی هویت برند را بهخوبی منعکس و فراخوان درستی تعریف کردهاید؛ همچنین عبارات مختصر و خلاقانهای برای انتقال پیامتان در نظر گرفتهاید. خب، تنها کافی است این عبارات در بنر شما قرار بگیرند و تمام!
اما اشتباه بزرگ همینجا رخ میدهد!
بسیاری از طراحان بدون رعایت اصول منطقی طراحی بنر، درگیر ظواهر طراحی میشوند. یکی از این اصول توجه به زبان نوشتههای بنر است. فارسیزبانان از راست به چپ اطلاعات بنر را دنبال میکنند. پس بهتر است اطلاعات کلیدی، به ترتیب اولویتِ ارائه به مخاطب، از راست به چپ در بنر جایگذاری شوند.
نکتهی مهم دیگر این است که در بنرهای متحرک، اطلاعات مهمتر باید جایگاه ثابتی داشته باشند. به شکل زیر دقت کنید.
با مجموعه طراحی و چاپ طلوع بهترین کیفیت را دارا باشید
چاپخانه طلوع
نوشته شده توسط:نسیم یوسفی