بررسی و تحقیقات نشان داده است که اگر کارمندان در محل کار سرگرمی داشته باشند، عملکرد و بازده بهتری از خود نشان خواهند داد. در این حالت همچنین پروسه یادگیری به جای گذراندن کلاسهای آموزشی، در محل کار و با همراهی دیگر همکاران موجب ارتقا بهتری برای همه ی آنها .
اگر شما کارفرما و یا مدیر یک مجموعه هستید این مطلب را از دست ندهید.
مطالب خوبی در این زمینه برای شما آماده کرده ایم....
این موضوع را باید قبول کنیم که حقوق و جایگاه شغلی تنها دلیل ایجاد انگیزه در کارکنان نیست و برای رسیدن به این هدف قطعا نیاز به راهکارهای جدید میباشد.
این موضوع آنقدر مهم هست که شرکتهای بزرگ و پیشرویی چون گوگل و مایکروسافت علاوه بر اینکه از این راهکار استقبال کرده و آن را اجرایی کردهاند، همچنان به دنبال راهکارهایی نو برای ایجاد انگیزه در کارکنان خود هستند.
یکی از روشهای جدید، استفاده از سرگرمی در محیط کار است. برای این کار روشهای متفاوتی وجود دارد که به چند مورد اشاره می کنیم:
*دعوت به بازیهای گروهی
*راهاندازی ورکشاپهای توسعه فردی
*مسابقه و بازی از طریق سؤالات اطلاعات عمومی
*انجام کارهای خیریه به صورت تیمی
*گشت و گذار توریستی
*رفتن به مسافرت و کمپینگ
آن چیزی که در این مبحث مهم است این است که در بین اجرای اینگونه از فعالیتها نه تنها توانایی کارمندان برای انجام کارها به صورت گروهی یا تیمورک افزایش مییابد، همچنین باعث کم شدن و حتی از بین رفتن تنش و استرس بین افراد میشود.
ضمن اینکه کارکنان مجموعه را از لحاظ فکری آماده انجام مسؤلیتها و مواجهه با چالش های کاری، به صورت مؤثرتر و بهتر میکند.
و اما اکنون 15 روش رو به مدیران و کارفرمایان عزیز معرفی میکنیم برای بالا بردن خلاقیت نیروهای کار در محیط کاری
محدودیت ها را بردارید تا خلاقیت به صورت طبیعی رشد کند
برای آموختن پرواز باید بال هایمان راامتحان کنیم و امتحان یعنی تجربه هرچند که راهنمایی برای جلوگیری از حادثه ضروری هست اما اگر این امکان را به کارمندان خود برای ابراز خلاقیت ندهید انگیزه و اشتیاق را در آنها از بین خواهید برد
سریع ترین راه برای از بردن خلاقیت درخواست ایجاد راه حل های کاربردی از جانب کارفرمایان به جای راه حل های خلاقانه است در نتیجه نه تنها موجب از بین رفتن خلاقیت می شود بلکه باعث کاهش مشارکت در محیط کار نیز می شود
افراد تیم خود را ترغیب کنید که حداقل 3 تا 5 ایده خلاقانه برای پیشرفت مجموعه ارائه بدهند و چون به صورت آفلاین هست افراد درون گرا و برون گرا را در شرایط برابر قرار می دهد و باعث می شود که هر یک از اعضای تیم ایده متفاوتی را ارائه بدهد
بسیاری از مدیران هستند که افراد با طیف شخصیتی تقریبا یکسان را استخدام می کنند که در اکثر موارد شبیه خودشان هستند اما این امکان را به کسب و کار خودتان بدهید تا افراد با شخصیت ها و استعداد های متنوع را در تیم خود داشته باشید
وقتی یک نفر ایده ای را به شما ارائه میدهد لطفا فورا نگویید "خوب است اما نمی توانیم"یا "ایده جالبی است اما گران هست" به جای اما از "و" استفاده کنید.شما می توانید هر ایده ای را نپذیرید ولی شما موظف به تایید آن هستید
با وجود اینکه نظارت در حوزه های خاصی از مدیریت بسیار حیاتی و لازم و ضروری است ، نظارت بیش از حد اصلا اینطور نیست. زمانیکه افراد تحت نظارت موشکافانه قرار می گیرند، انگیزه ی خلاقیت، ابداع و حرکت آزادانه در حوزه ی تخصصی خود را از دست می دهند.
اگر مطابق این تیتر عمل نکنید خلاقیت در مجموعه تان را به شدت تضعیف خواهید کرد.یک طرز فکر درست حتی اگر با شکست مواجه شود، درس های ارزشمندی برای موفقیت در آینده به ارمغان خواهد داشت.
اگر شما مدیری هستید که خلاقیت و ابتکار عمل اعضای تیم تان برایتان مهم است شرایط اعضا را به سمت تلاطم هدایت کنید راکد بودن خلاقیت را تضعیف می کند هر چند هیچ مدیری شرایط آشفته را برای مجموعه خود نمی خواهد اما بهتر است اندکی اوضاع را از آسایش مطلق تغییر دهید
تیم های کارآمد به خط مشی نیاز دارند. برای به دست آوردن راه حل های ثمربخش و نوآورانه، مؤلفه های اساسی و هدف را مشخص کنید و ببینید اعضای تیم از شما به عنوان یک مدیر چه خواسته هایی دارند. وظیفه ی شما حمایت از آنها در مسیر موفقیت است.
اکثر اوقات آن قدر درگیر چگونگی می شویم که چرایی کار را فراموش می کنیم. ممکن است 20 مسیر از خانه تا محل کارتان وجود داشته باشد، اما چون همیشه از یک مسیر سفر کرده ایم و یا همه از آن مسیر میروند، هر روز از آن استفاده می کنیم. اگر مقصد نهایی را به اعضا نشان داده و اجازه دهید مسیر را انتخاب کنند، به احتمال زیاد راه حل های خلاقانه ای دریافت خواهید کرد.
اغلب مدیران تعریف می کنند که چگونه بحث های طوفان فکری تیم یا سازمانشان را به سمت میل خودشان هدایت می کنند و از این موضوع خشنود هستند. این کار اشتباهی است. وظیفه ی آنها این نیست و اینگونه ممکن است به سادگی به خلاقیت و صداقت موجود لطمه وارد شود.
زمانی مدیران دچار شکست های پیاپی می شوند که به اعضای تیم اجازه ی شکست، رشد و پیشرفت نمی دهند. برای اینکه افراد پیشرفت کنند و بتوانند بهترین خود را به نمایش بگذارند، شما به عنوان یک مدیر باید فاصله ی بین چیزی که هستند و چیزی که می خواهند باشند را پر کنید و اجازه دهید خودشان به چگونگی طی این مسیر پی ببرند.
بزرگترین علت از بین رفتن خلاقیت به نحوه ی تولید ایده ها مربوط نیست، بلکه به نحوه ی برخورد با یک ایده مربوط می شود.
هیچ چیز مانند یک مدیر گریزان از ریسک خلاقیت را از بین نمی برد. برای شکوفایی خلاقیت، کنجکاو باشید و مانند یک تازه وارد به مسائل نگاه کنید. غریزه ی درونی خود برای همواره آموختن را بیدار کرده و سؤالات ارزشمند بپرسید.
نوشته شده توسط:نسیم یوسفی
بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.
به طور کلی، بروشور و کاتالوگ، اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار، محصولات و خدمات آن ارائه میدهند. اما تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟
صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود میشود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوریهای چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کمتیراژ است که نمونههایی از این فناوریها را در ماشینآلات چاپ گاس میتوان دید.
شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.
نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.
حتما تا کنون بارها به این فکر کردهاید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کردهاید که چرا همه کارتها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟