@tolouprint

@tolouprint

09352165009

۰۹۱۵۳۵۳۲۳۶۲

منو دسترسی

امباس در صنعت چاپ

1400/10/13 در ساعت 12:00:00

به حک کردن نقش و طرحی روی مواد (چوب ،پارچه،فلز،چرم و…) امباس کردن می گویند. همانطور که گفتیم حکاکی طرح ها به کمک مکانیسم گرما یا فشار ویا ادغام گرما و فشار بر روی جسم مورد نظر انجام می گیرد.

امباس در صنعت چاپ





منظور از امباس در صنعت چاپ


"چاپ امباس" یا چاپ برجسته یکی از جلوه‌های زیبا و پرطرفدار است که بر روی کارت های PVC اعمال می‌شود و باعث تمایز آن‌ها از کارت های معمولی می‌گردد. در این تکنیک حروف و اعداد به صورت برجسته روی سطح کارت ها حک می‌شوند که یک سمت آن‌ها برجسته شده و در سمت دیگر فرورفتگی ایجاد می‌شود. برای چاپ کارت امباس از دستگاه هایی استفاده می‌شود که دارای سیلندرهای مختلف با طرح‌های برجسته هستند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت چاپ کارت، شاهد چاپ انواع کارت‌ هایی هستیم که علاوه بر امنیت بالایی که دارند، دست کاربر را برای چاپ طرح‌های دلخواه بر روی کارت، شخصی‌سازی و حتی رمزگذاری کارت باز گذاشته‌اند. در کنار همه این ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که کارت‌ های پی وی سی به همراه دارند، زیبایی آن‌ها نیز زبانزد هست. توجه به زیبایی کارت‌ها و چاپ یک کارت منحصر بفرد تاثیر بسزایی در دیدگاه افراد دارد و منجر به ماندگاری کارت در ذهن مخاطب می‌شود. یکی از مواردی که می‌تواند جلوه خاصی به کارت ببخشد و زیبایی کارت را دو چندان کند چاپ برجسته روی کارت است.


تکنولوژی چاپ برجسته بر روی کارت‌ های pvc که به چاپ امباس معروف است از نوع چاپ‌های زینتی است و معمولا روی کارت‌هایی نظیر کارت بانکی،pvc،کارت هدیه، کارت باشگاه مشتریان، کارت تخفیف و کارت گارانتی اعمال می‌شود

و آن‌ها را نسبت به دیگر کارت‌ها متمایز می‌سازد.

چاپ کارت امباس از انواع چاپ‌ های زینتی است و یکی از مزایای آن سهولت خواندن اطلاعات درج شده روی کارت برای افراد نابینا و کم بینا است.چاپ امباس کارت برای برجسته‌ سازی اعداد و حروف کاربرد دارد و معمولا به رنگ‌های طلایی، نقره‌ ای و مشکی چاپ می شود و باعث می‌شود که در یک سمت کارت پی وی سی چاپ شده برجستگی و در سمت دیگر کارت یک فرورفتگی ایجاد شود که با دست به راحتی قابل لمس است.



دستگاه چاپ امباس

دستگاه چاپ امباس برای چاپ برجسته بر روی سطوح مختلف مانند کارت پی وی سی،کاغذ،مقوا و چرم مورد استفاده قرار می گیرد این دستگاه دارای چند سیلندر حکاکی شده از جنس مس و یا مواد سخت است، که عملیات چاپ را برعهده دارند.در واقع جهت چاپ امباس روی کارت می بایست کارت پی وی سی چاپ شده با سایز استاندارد ۸۵*۵۴ میلی‌متر از بین این سیلندرها عبور نماید و در اثر فشاری که به کارت وارد می‌شود امباسینگ انجام می گیرد و طرح های برجسته که ممکن است یک اسم یا یک شماره چند رقمی باشد،بر روی کارت حک می شوند.لازم به ذکر است چاپ امباس یا برجسته کاری بسته به جنسی که می خواهیم اعداد و حروف روی آن برجسته شود در دو نوع انجام می گیرد.

برای چاپ بر روی چرم طبیعی و مصنوعی، جیر و مخمل و … که مقاومت سطحی و کششی بالایی دارند به روش حرارتی صورت می گیرد و به منظور چاپ امباس روی کاغذ، مقوا و هر جنس نازکی از الیاف سلولوزی از روش سرد استفاده می‌شود.


مراحل چاپ امباس کارت پی وی سی



 اول:برای چاپ برجسته کارت پی وی سی ابتدا باید طرح پس زمینه کارت با استفاده از تکنولوژی های چاپ که شامل چاپ دیجیتال و چاپ افست است، روی کارت چاپ شود.

دوم:پس از چاپ طرح اولیه در صورتی که نیاز به درج اطلاعات متغیر مانندبارکد یا کیو آر کد بر روی کارت ها وجود داشت،فقط از طریق دستگاه های چاپ دیجیتال امکان پذیر است..

سوم:در مرحله نهایی با استفاده از دستگاه امباس اطلاعات مورد نظر مانند نام و نام خانوادگی و یا شماره به صورت برجسته چاپ می شوند.



uv موضعی برجسته


uv موضعی برجسته نوع دیگری از پوشش است که با کلیشه مجزا بر روی سطح چاپ شده قرار می گیرد و برخی از نقاط چاپ را مشخص و برجسته تر می کند. این لایه برجسته باعث میشود که حالت سایه روشن و براق بر روی سطح دیده شود. این کار به چاپ جذابیت خاصی می دهد. برای مثال می توان قسمتهایی از چاپ از برند تجاری محصولات، لوگوی شرکت، عکس، نام شرکت و مدیریت را از سایر قسمت ها برجسته تر کرد.


این کار تاثیر تبلیغات را دو چندان می کند. در روش یووی موضعی، کاغذ از زیر توری سیلک اسکرینی که محتوی مواد یووی است، رد میشود و با توجه به فیلم ليتوگرافی، محل های خاصی که باید بر روی آن uv  قرارگیرد شابلون گذاشته می شود و بعد از کشیدن یکبار و رفتن زیر خشک کن،بر روی محل مورد نظر کشیده می شود .


چاپ لمینت برجسته

Silk Lamination/Lamination

این نوع چاپ که توسط پوشش سلفون بصورت موضعی و طرح دار باعث ایجاد برجستگی در طرح و کارت ویزیت شما می گردد. این نوع چاپ هم می تواند بصورت پوشش سلفونی و هم بصورت پوشش رنگی توسط سیلک انجام گیرد.در این روش بعد از چاپ رنگ های معمولی طرح مد نظر بصورت پوشش سلفون یا  روی کارت ایجاد می گردد.این پوشش  می تواند یک غشا نازک  باشد که در یک سطح سخت براق یا کمرنگ خشک می شود.

برای محافظت از سطح طرح دار   به کاغذ زیر آن چسبیده  و به آن یک درخشندگی خاص می دهندد. این نوع چاپ نیز باعث برجستگی کارت ویزیت شما می گردد با این تفاوت که در طرف پشت کارت شما شاهد گود شدن کاغذ نخواهید بود. این تکنیک امروزه به اسم لمینیت برجسته یا یووی موضعی شناخته می شود.در زیر چند مدل کارت ویزیتی که به این صورت چاپ شده است مشاهده می نمائید.



نوشته شده توسط:نسیم یوسفی



بازاریابی چاپی

1402/03/27 در ساعت 14:31:19

بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.

بازاریابی چاپی

بروشور و کاتالوگ چه تفاوتی با هم دارن؟؟

1402/03/16 در ساعت 13:18:44

به طور کلی، بروشور و کاتالوگ، اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار، محصولات و خدمات آن ارائه می‌دهند. اما تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟

بروشور و کاتالوگ چه تفاوتی با هم دارن؟؟

تغییرات صنعت چاپ در ایران

1402/02/16 در ساعت 14:10:12

صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود می‌شود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوری‌های چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کم‌تیراژ است که نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را در ماشین‌آلات چاپ گاس می‌توان دید.

تغییرات صنعت چاپ در ایران

رنگ های حساس در چاپ افست

1402/01/29 در ساعت 14:55:46

شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.

رنگ های حساس در چاپ افست

چاپ سررسید

1401/10/26 در ساعت 12:33:36

نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.

چاپ سررسید

چرا کارت ویزیت ها اندازه استاندارد دارند؟؟

1401/06/19 در ساعت 14:27:43

حتما تا کنون بارها به این فکر کرده‌اید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا همه کارت‌ها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟

نظر جدید
0%