@tolouprint

@tolouprint

09352165009

۰۹۱۵۳۵۳۲۳۶۲

منو دسترسی

سفارش چاپ در شیت عمومی یا اختصاصی!

1399/09/08 در ساعت 12:20:00

در تکنیک چاپ افست گاهی اوقات مشتریان درخواست می کنند تا در هر شیت فقط سفارش آنها قرار گیرد، در این صورت گفته می شود از شیت های اختصاصی استفاده شده است. در این شیوه ممکن است همه قسمت های صفحه پر نشود، اما از آنجا که چاپ به صورت اختصاصی انجام شده است،

سفارش چاپ در شیت عمومی یا اختصاصی!

چاپ افست یکی از شیوه های رایج در صنعت چاپ است. اگر می خواهید سفارشی را با تیراژ بالا چاپ کنید، استفاده از این شیوه بسیار مقرون به صرفه تر از روش دیجیتال است. گرچه ممکن است در این روش مدت زمان بیشتری برای تهیه سفارش در نظر گرفته می شود، اما کیفیت آن در سطح بسیار مطلوبی قرار خواهد گرفت. چاپ افست را می توانید بر روی هر سطح صافی مانند مقوا، کاغذ و پلاستیک اجرا نمایید. در این تکنیک با توجه به نیاز و کاربرد، از دستگاه های مختلفی استفاده می شود و به صورت کلی می توان آن را به دو صورت چاپ شیت وچاپ رول تقسیم بندی کرد. شیت به صفحاتی گفته می شود که کلیه فایل های مورد نظر برای چاپ بر روی آن قرار می گیرند. این صفحات دارای ابعاد و اندازه های معینی هستند.

 

 

تفاوت این دو روش در نوع استفاده از کاغذ است. در روش شیت که از آن با عنوان شیت- فد نیز یاد می شود، کاغذها به طور جداگانه در دستگاه قرار می گیرند، اما در رول که به وب- فد نیز مشهور است کاغذها به صورت رول و پیوسته وارد دستگاه چاپ می شوند. علاوه بر این می توان گفت روش رول، از سرعت بیشتری برخوردار است. از دیگر تفاوت های این دو تکنیک می توان به این موارد شاره کرد: ضخامت کاغذ مصرفی، نوع فرمت خروجی کاغذها و هزینه چاپ. استفاده از چاپ رول در تیراژ های بسیار بالا، رایج بوده و مقرون به صرفه از سایر روش های دیگر است.
در این وب سایت، می توانید به صورت آنلاین در زمینه های مختلف ثبت سفارش نموده و سفارش خود را دریافت کنید. در این مرکز چاپ از دستگاه و تکنولوژی های به روز در این زمینه استفاده شده است.

 

فرم اختصاصی یا عمومی؟ کدام مقرون به صرفه است؟

در تکنیک چاپ افست گاهی اوقات مشتریان درخواست می کنند تا در هر شیت فقط سفارش آنها قرار گیرد، در این صورت گفته می شود از شیت های اختصاصی استفاده شده است. در این شیوه ممکن است همه قسمت های صفحه پر نشود، اما از آنجا که چاپ به صورت اختصاصی انجام شده است، کار ادامه پیدا خواهد کرد و مشتری مجبور است تا هزینه را به صورت کامل پرداخت نمایید، یعنی هزینه قسمت های خالی صفحه نیز از مشتری گرفته می شود. گرچه در این روش هزینه بیشتری می پردازید، اما روند کار سریعتر انجام می شود. از شیت اختصاصی به عنوان فرم اختصاصی نیز یاد می شود. استفاده از این روش برای آن دسته از افرادی است که نسبت به کیفیت چاپ رنگ، برش کاغذ و نوع کاغذ مصرفی وسواس زیادی دارند. در این حالت حتی به افراد اجازه داده می شود تا برای نظارت بر روند کار در مرکز چاپ حضور داشته باشند.

 

 

در شیت های عمومی، کلیه فایل های چاپی در کنار هم و در یک صفحه قرار می گیرند. در این روش ممکن است مجبور باشید مدت زمان بیشتری برای حاضر شدن سفارش خود در نظر بگیرید، چرا که باید منتظر بمانید تا فضای شیت به طور کامل پر و سپس فرآیند چاپ آغاز شود. به همین دلیل گفته می شود چاپ فرم عمومی به زمان بیشتری نیاز دارد. اما باید گفت که نسبت به فرم اختصاصی هزینه کمتری را باید پرداخت نمایید، چرا که هر مشتری تنها هزینه مربوط به سفارش خود را پرداخت خواهد کرد. همچنین در این روش، میزان پرتی کاغذ نیز کمتر بوده و دستگاه های چاپ در معرض استهلاک بالایی قرار نمی گیرند. در این روش از آنجا که چاپ به صورت عمومی تنظیم شده است، کیفیت رنگ ها به صورت میانگین تنظیم می شود، بنابراین کیفیت رنگی که در فرم اختصاصی است را در فرم عمومی نخواهید دید.

تفاوت های فرم اختصاصی و عمومی

همانطور که اشاره شد در فرم عمومی، چندین کار در کنار هم قرار می گیرند، اما در فرم اختصاصی تنها فرم مربوط به کار شما مورد استفاده قرار می گیرد و دقیقا در راستای نیاز و سلیقه شما کار انجام خواهد شد. در فرم عمومی به عنوان مشتری نمی توانید جنس کاغذ را تعیین نمایید، در حالیکه در فرم اختصاصی علاوه بر امکان انتخاب نوع کاغذ، از کیفیت رنگ بهتری نیز برخوردار خواهید بود. در مورد چاپ فرم های اختصاصی فاصله زمانی بر کیفیت چاپ تاثیر نخواهد گذاشت، یعنی اگر امروز سفارشی را ثبت کرده و تحویل گرفتید و پس از مدتی دوباره تمایل به داشتن آن بودید، این امکان وجود دارد تا با همان کیفیت سفارش تحویل شما داده شود. اما در فرم های عمومی، از آنجا که تنظیمات آن بر طبق سفارش جمعی انجام می شود، این امکان وجود نخواهد داشت و ممکن است در هر نسخه چاپ، شاهد تفاوت هایی مانند وضوح رنگ و یا جنس کاغذ باشید.

 

 

در سفارش های اختصاصی معمولا زمان تحویل کار، دقیقا ذکر خواهد شد، در حالی که در شیت های عمومی باید به اندازه کافی کار وجود داشته باشد تا صفحه مورد نظر پر و سپس فرآیند چاپ اجرا شود. بنابراین احتمال دارد کمی در زمان تحویل وقفه بیفتد، اما معمولا در چاپخانه طلوع ، با در نظر گرفتن این زمان به مشتری تاریخ تحویل داده می شود تا روند کارها به درستی پیش رود. به طور کلی اگر در زمینه هزینه با مشکل مواجه نیستید و تمایل دارید چاپی با کیفیت بالا داشته باشید، بهتر است از فرم های اختصاصی استفاده کنید. استفاده از این فرم ها در زمینه ای مختلف امکان پذیر است. چاپخانه طلوع با در نظر گرفتن تمام نیازهای شما و بعد از مشاوره با شما مشتریان عزیز بهترین پیشنهاد برای چاپ محصولات شمارا ارائه می دهد.

 

نوشته شده توسط : الهام رحیمی

 

 

تغییرات صنعت چاپ در ایران

1402/02/16 در ساعت 14:10:12

صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود می‌شود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوری‌های چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کم‌تیراژ است که نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را در ماشین‌آلات چاپ گاس می‌توان دید.

تغییرات صنعت چاپ در ایران

رنگ های حساس در چاپ افست

1402/01/29 در ساعت 14:55:46

شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.

رنگ های حساس در چاپ افست

چاپ سررسید

1401/10/26 در ساعت 12:33:36

نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.

چاپ سررسید

چرا کارت ویزیت ها اندازه استاندارد دارند؟؟

1401/06/19 در ساعت 14:27:43

حتما تا کنون بارها به این فکر کرده‌اید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا همه کارت‌ها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟

اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کارها

1401/06/09 در ساعت 15:01:30

تا بحال به این مسئله دقت کرده‌اید که بلافاصله بعد از دیدن لوگوی یک برند مطرح و معروف، کالا یا خدماتی که آن برند ارائه می‌کند در ذهنتان مجسم می‌شود؟حتی اگر در لوگو نامی از آن برند برده نشده باشد.

اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کارها

چاپ لارج فرمت(چاپ فوری با ابعاد بزرگ)

1401/06/07 در ساعت 14:35:31

چاپ لارج فرمت یا چاپ عریض که با عنوان چاپ واید نیز شناخته می شوند یکی از زیر مجموعه های چاپ دیجیتال است و اینکه این شاخه از چاپ را جداگانه بیاوریم شاید کار درستی نباشد اما دلیل ان اینست که از تمام ابعاد به آن بپردازیم.

چاپ لارج فرمت(چاپ فوری با ابعاد بزرگ)
نظر جدید
0%