@tolouprint

@tolouprint

09352165009

۰۹۱۵۳۵۳۲۳۶۲

منو دسترسی

تاریخچه کارت ویزیت

1399/07/07 در ساعت 15:17:00

کارت ویزیت جزء ابتدایی ترین لوازم تبلیغاتی برای فرد یا شرکت محسوب می شود که به راحتی و با یک نگاه می تواند نوع خدمات و ویژگی های منحصربفرد خدمات را معرفی نماید اما سوالی که در این بین مطرح می شود تاریخچه کارت‌های ویزیت است که امروز چاپخانه طلوع قصد دارد تا به آن بپردازد.

تاریخچه کارت ویزیت

کارت ویزیت کاغذ کوچکی است حاوی شماره تماس و مشخصات شما، که برای برقراری ارتباط با مصرف کننده و یا مشتری ارائه می‌شود.

کارتی با اطلاعات کسب و کار فرد یا شرکت است که جهت معرفی رسمی شرکت یا فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور معمول در کارت ویزیت از نام و نام خانوادگی، نام شرکت و آرم شرکت به همراه نشانی و اطلاعات تماس استفاده می‌گردد.

کارت ویزیت چندین خواستگاه متفاوت دارد که در طول سال‌های متوالی، ظهور تکنولوژی‌های پیشرفته چاپ، آن را به جایی رسانده که امروز هست.

 

تاریخچه پیدایش کارت ویزیت

برخی پیدایش صنعت چاپ و تبلیغات را به غرب نسبت می‌دهند.

اما اگر بخواهیم به مستندات موجود رجوع کنیم، کشور چین در صنعت چاپ و تبلیغات پیشگام بوده است.

در ایران ظهور چاپخانه و شروع کار‌های چاپی و تبلیغاتی به حدود صد سال پیش بر می‌گردد. برخی دیگر نیز شروع آن را از دوران مغول می‌دانند.

با این حال ظهور چاپ و تبلیغات به شکل مدرن امروزی به دوران قاجار باز می‌گردد.

 

کارت‌های ویزیت به عنوان کارت‌های بازرگانی برای اولین بار در انگلستان شناخته شد و رواج یافت.

این نوع کارت‌ها بیشتر مورد استفاده و استقبال تاجران و بازرگانان واقع گردید و بر روی آن‌ها نقشه و یا به عبارتی کروکی مکان مورد نظر را هم قرار می‌دادند.

به همین دلیل بیشتر به صورت کارت راهنما به کار می‌رفت. بازرگانان از طریق این نقشه به سمت فروشگاه مورد نظر هدایت می‌شدند.

در چاپ این نوع کارت ویزیت از روش حکاکی روی صفحات نازک مس استفاده می‌کردند.

 

 

بعد از مدتی با ظهور روش لیتوگرافی رنگی، کارت‌های تجاری نیز به صورت رنگی به چاپ رسیدند.

 

 

کارت ویزیت در آمریکا در قرن ۱۸ میلادی رواج یافت.

در این زمان طرح روی کارت‌ها فقط به یک طراحی، نقاشی ساده و مشخصات شخص ختم می‌شد.

پس از حدود یکصد سال کارت‌های بازرگانی تک رنگ رواج یافتند.

 

در این دوران از ابعاد هفت در چهار اینچ برای چاپ استفاده می‌کردند.

با وجود رشد و گسترش حرفه‌های مختلف و در پی آن نیاز به کارت ویزیت‌هایی با رنگ و طرح مختلف، لیتوگرافی چند رنگ به عنوان اصلی‌ترین روش در چاپ به کار گرفته شد.

بدلیل محدود بودن تصاویر رنگی در آن زمان، مردم این کارت‌های تجاری را به صورت کلکسیون جمع آوری می‌کردند.

 

کارت ویزیت‌ها معمولا مستطیل شکل و در اندازه‌ای حدود ۸.۵ در ۴.۵ سانتیمتر هستند که در جنس‌های مختلف به چاپ می‌رسند. البته در حال حاضر خلاقیت فراوانی در طراحی و چاپ کارت ویزیت صورت گرفته و از مستطیل شکل به اشکال مختلفی تبدیل شده اند.

 

 

در هرکشوری کارت ویزیت‌ها با ابعاد گوناگونی به چاپ میرسند.

با توجه به اینکه فضای کارت ویزیت به عنوان یک روش تبلیغاتی سریع و ساده، محدود می‌باشد، بهتر است از هر دو سمت آن استفاده بهینه‌ای صورت گیرد.

از همین رو پیشنهاد می‌کنیم در یک سمت کارت ویزیت لوگو به همراه مختصری توضیح در خصوص کسب و کارتان درج کرده و در پشت آن اطلاعات بیشتری از قبیل: آدرس، تلفن، ایمیل و … قرار دهید.

 

در گذشته همه اطلاعات در یک سمت کارت‌ها قرار داده می‌شد، اما امروزه از فضای هر دو سمت آن به صورت کامل استفاده بهتری می‌شود.

به عنوان مثال چنانچه شما مخاطب و مشتریانی از کشوری دیگر دارید، می‌توانید اطلاعات خود را با زبان آن‌ها در سمت دیگر کارت ویزیت خود چاپ کنید تا اثرگذاری آن را افزایش دهید.

گفتنی است روش‌های مختلفی برای ارائه کارت ویزیت وجود دارد، از ارائه به صورت رو در رو تا منگنه کردن به فاکتور، برگ خرید، بروشور و قرار دادن در کنار محصول خریده شده است.

شما باید بدانید که چگونه از این روش تبلیغاتی کوچک بیشترین بهره را ببرید.

 

 

نوشته شده توسط : الهام رحیمی

 

 

 

 

 

 

 

بازاریابی چاپی

1402/03/27 در ساعت 14:31:19

بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.

بازاریابی چاپی

تغییرات صنعت چاپ در ایران

1402/02/16 در ساعت 14:10:12

صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود می‌شود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوری‌های چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کم‌تیراژ است که نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را در ماشین‌آلات چاپ گاس می‌توان دید.

تغییرات صنعت چاپ در ایران

رنگ های حساس در چاپ افست

1402/01/29 در ساعت 14:55:46

شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.

رنگ های حساس در چاپ افست

چرا کارت ویزیت ها اندازه استاندارد دارند؟؟

1401/06/19 در ساعت 14:27:43

حتما تا کنون بارها به این فکر کرده‌اید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا همه کارت‌ها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟

اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کارها

1401/06/09 در ساعت 15:01:30

تا بحال به این مسئله دقت کرده‌اید که بلافاصله بعد از دیدن لوگوی یک برند مطرح و معروف، کالا یا خدماتی که آن برند ارائه می‌کند در ذهنتان مجسم می‌شود؟حتی اگر در لوگو نامی از آن برند برده نشده باشد.

اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کارها

چاپ لارج فرمت(چاپ فوری با ابعاد بزرگ)

1401/06/07 در ساعت 14:35:31

چاپ لارج فرمت یا چاپ عریض که با عنوان چاپ واید نیز شناخته می شوند یکی از زیر مجموعه های چاپ دیجیتال است و اینکه این شاخه از چاپ را جداگانه بیاوریم شاید کار درستی نباشد اما دلیل ان اینست که از تمام ابعاد به آن بپردازیم.

چاپ لارج فرمت(چاپ فوری با ابعاد بزرگ)
نظر جدید
0%