کاربرد های چاپ بروشور تبلیغاتی

1399/07/03 در ساعت 11:20:00

امروزه اغلب شرکت های بزرگ و کوچک و به طور کلی تمام صاحبان کسب و کار برای برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان خود و افزایش مشتری از راهکار ها و ابزار تبلیغاتی مختلفی استفاده می کنند. یکی از ابزار های تأثیرگذار و معتبر، در عرصه تبلیغات، برای جلب و ارتباط مؤثر با مشتری ، بروشور است.

کاربرد های چاپ بروشور تبلیغاتی

بروشور معمولا به منظور اطلاع رسانی در زمینه های مختلف توریستی، تبلیغ محصولات، توصیه های بهداشتی و… به کار می رود. یا اینکه برای معرفی کالا یا خدمات شرکتی مورد استفاده قرار می گیرد، حتی در همایش ها و سمینار های علمی نیز از بروشور استفاده می شود. از این رو ممکن است آن را با نام های دفترک یا کالانما نیز شنیده باشید. پس می توان گفت بروشور کتابچه ای چند صفحه ای (غالباً به صورت سندی کاغذی) است که به منظور ارائه اطلاعات یا تشویق افراد برای خرید محصول یا خدمات یک شرکت طراحی می شود. در واقع از آن به عنوان ابزاری ملموس و معتبر برای تبلیغات یاد می شود.

با توجه به تمامی مطالبی که گفته شد یادآور می شویم که در بروشور، بیشتر، هدف فروش است.

 

ویژگی های بروشور خوب :

  بروشور می تواند ۴هدف اصلی را دنبال کند:

  1. اطلاعات : معمولاً بروشور را برای دادن اطلاعات موضوعی درباره شرکت، به مشتریان به کار می برند. این اطلاعات ممکن است در مورد محصولات و یا خدماتی است که آن شرکت در اختیار مشتریان قرار می دهد.
  2. تبلیغات : یک بروشور ابزار تبلیغاتی قدرتمندی برای شرکت محسوب می شود. به گونه ای که اجازه می دهد تبلیغات در مورد یک یا چند محصول یا خدمت صورت گیرد.
  3. شناسایی : بروشور سبب آشنایی خودکار مشتریان با شرکت، محصولات و خدمات شما می شود. همچنین در  افزایش شأن و اعتبار کسب و کار شما نقش به سزایی دارد.
  4. آموزش : بروشور می تواند در زمینه موضوعات مختلف، روش استفاده، بهره برداری و کاربرد صحیح یک کالا یا موضوع خاص را مخاطب منتقل نماید.

  مزایای یک بروشور

در واقع از مزایای یک بروشور تأثیر گذار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکته قابل تأمل آن است که همانطور که یک بروشور می تواند با رعایت نکات بیان شده موجب افزایش اعتبار و فروش محصول یا خدمات شرکت شما شود؛ با عدم رعایت آن می تواند به تخریب و بدنامی شرکت شما منجر شود. بنابراین باید توجه داشت یک بروشور مؤثر مجموعه ای از ویژگی های بالا را داراست. ممکن است در موارد مختلف، بسته به نوع تبلیغات و کاربری که برای بروشور در نظر گرفته شده است، اهمیت یکی از ویژگی ها پررنگ تر شود؛ اما این امر نباید موجب نادیده گرفتن دیگر ویژگی ها گردد.

یکی از مهم ترین و اساسی ترین نکات برای داشتن یک بروشور خوب، استفاده از عکس های مناسب و با کیفیت است. وبسایت عکس ها با بیش از هزاران عکس با موضوعات مختلف، می تواند کمک مؤثری در این زمینه باشد.

طراحی بروشور تبلیغاتی باید چگونه باشد؟

 

طراحی بروشور برای شرکت ها بسیار حائز اهمیت هستند.هیچ موقع از روی اندازه کیفیت بروشور را نسنجید.بعضی از بروشور ها

میتواند حجم بسیار کمی داشته باشد ولی تاثیر گذاری بالایی بر روی مشتری داشته باشد.

چاپ بروشور رنگی

اصولا بروشور هایی که تمام رنگی هستند و سیاه و سفید نیستند را بروشور های رنگی می نامند و معمولا روی کاغذ های گلاسه چاپ

می شوند.

هنگامی که بروشور شما از رنگ های متنوع و زیاد بهره می برد شما باید از کاغذ های گلاسه گرماژ بالا استفاده کنید.این بروشور ها

میتوانند دو یا 3 یا بیشتر لت داشته باشند.

 قبل از چاپ بروشور

قبل از اینکه اقدام به چاپ بروشور کنید،دقت کنید که تمام مطالب به درستی در بروشور چاپ شده باشند،خط تا ها به درسته گذاشته

شده باشد،صفحات به درستی چک شده باشد و … .هرچقدر که تعداد درخواستی چاپ بروشور شما بالا تر باشد،هزینه ای که برای شما

در برخواهد داشت کمتر می شود.

کاربرد چاپ بروشور تبلیغاتی

 

 

 

 

نوشته شده توسط : الهام رحیمی
 

چاپ () بروشور () چاپخانه () چاپ افست () چاپ بروشور () چاپ بنر () چاپ طلوع () چاپخانه طلوع () کیفیت چاپ ()

بازاریابی چاپی

1402/03/27 در ساعت 14:31:19

بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.

بازاریابی چاپی

تغییرات صنعت چاپ در ایران

1402/02/16 در ساعت 14:10:12

صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود می‌شود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوری‌های چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کم‌تیراژ است که نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را در ماشین‌آلات چاپ گاس می‌توان دید.

تغییرات صنعت چاپ در ایران

رنگ های حساس در چاپ افست

1402/01/29 در ساعت 14:55:46

شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.

رنگ های حساس در چاپ افست

چاپ سررسید

1401/10/26 در ساعت 12:33:36

نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.

چاپ سررسید

چرا کارت ویزیت ها اندازه استاندارد دارند؟؟

1401/06/19 در ساعت 14:27:43

حتما تا کنون بارها به این فکر کرده‌اید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا همه کارت‌ها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟

اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کارها

1401/06/09 در ساعت 15:01:30

تا بحال به این مسئله دقت کرده‌اید که بلافاصله بعد از دیدن لوگوی یک برند مطرح و معروف، کالا یا خدماتی که آن برند ارائه می‌کند در ذهنتان مجسم می‌شود؟حتی اگر در لوگو نامی از آن برند برده نشده باشد.

اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کارها
نظر جدید