@tolouprint

@tolouprint

09352165009

۰۹۱۵۳۵۳۲۳۶۲

منو دسترسی

نکات مهم در آماده سازی فایل طراحی در چاپ افست

1401/04/12 در ساعت 15:25:00

اولین قدم در ایجاد یک پروژه چاپی طراحی فایل مورد نظر است. این فایل معمولا با فتوشاپ طراحی و سپس چاپ می شود. پیش از شروع طراحی باید ببینیم کاربرد فایل و نوع چاپ چیست ؟؟

نکات مهم در آماده سازی فایل طراحی در چاپ افست


برای انجام چاپ افست با بهترین کیفیت و کسب مطلوب‌ترین نتیجه باید در مرحله طراحی، قوانین مرتبط با چاپ افست را رعایت بکنیم. علاوه بر قوانین کلی که در چاپ افست مطرح هستند برای هر محصول قوانینی به طور جداگانه نیز وجود دارد که باید اعمال شوند.


فایل‌های چاپی معمولا با در نظر گرفتن کاربرد توسط طراحان حرفه‌ای تولید میشوند. اما برخی اوقات مواردی نیز وجود دارد که با استفاده از قالب‌های از پیش آماده شده و دانش کمتری از فتوشاپ هم میتوان نتیجه مورد نظر را کسب کرد.البته اگر از فایل آماده استفاده نشود خیلی بهتر است برای خاص بودن اجازه بدهید تیم حرفه ای طراحان مجموعه چاپ طلوع به صورت اختصاصی برای شما بهترین و خاص ترین طراحی را انجام بدهند. 


برای مثال طراحی بروشورها و پوسترهای حرفه‌ای و انواع جعبه باید توسط طراح متبحر انجام شود. اما طراحی سربرگ‌ها، فاکتورها و مواردی که از قالب‌های مشابهی برخوردارند میتواند با استفاده از قالب‌های آماده و جایگذاری لوگو و محتوا صورت بگیرد اما این را هم در نظر داشته باشید که قالب های آماده مورد استفاده چند نفر قرار گرفته اند.


برای کسب نتیجه بهتر هنگام طراحی به نکاات زیر توجه کنید:

*فرمت فایل برای چاپ افست باید cmyk باشد.

*با توجه به اینکه کاغذ پس از چاپ برش می خورد، در طراحی خود همیشه تصاویر و متون مهم را از لبه‌های کار حداقل چند میلیمتر(3 تا 5 میل) فاصله دهید. این فاصله به معنی ایجاد حاشیه سفید دور کار نیست بلکه باید زمینه را تا انتهای لبه ها امتداد داده و فقط محتوای مهم را از لبه ها فاصله بدهید.

*پیش از طراحی حتما سایز کارتان را با سایزهای استاندارد کاغذ هماهنگ کنید تا کمترین پرتی را در مصرف کاغذ داشته باشید.

*رزولیشن تصویر خود را کمتر از ۳۰۰ نگذارید.

*با توجه به اینکه معمولا رنگ هایی که در مانیتور دیده میشوند با رنگ هایی که در نتیجه چاپ دیده میشوند تفاوت دارند بایستی برای تنظیم رنگ ها از مقادیر از پیش تعیین شده در جدول راهنمای رنگ ها استفاده کنید.

*فایل نهایی را به صورت JPG یا TIFF ذخیره کنید.



راهنمای رنگ مشکی


رنگ نوشته های مشکی:

 

اگر در فایل خود از نوشته های مشکی استفاده می کنید رنگ این نوشته ها باید مشکی تک رنگ (black:100) باشد. لازم به ذکر است مشکی تک رنگ به خاکستری تمایل دارد و با مشکی 4 رنگ قابل قیاس نیست اما خطا در نوشته های مشکی 4 رنگ اجتناب ناپذیر است.



زمینه مشکی تک رنگ

 

اگر زمینه طراحی خود را مشکی تک رنگ ( black 100) انتخاب کنید نتیجه چاپی آن خاکستری خواهد شد. تا جایی که امکان دارد در تمپلات از این رنگ استفاده نکنید، غیر از اینکه نتیجه سفارش شما مشکی پر رنگ نخواهد شد و نهایتا مطلوب نخواهد بود.


زمینه مشکی 4 رنگ


اگر می خواهید زمینه مشکی پر رنگ ( اصطلاحا مشکی پر کلاغی ) داشته باشید از مشکی 4 رنگ استفاده کنید.


رنگ سفید، روی مشکی 4 رنگ


اگر روی زمینه های مشکی 4 رنگ از نوشته یا اشکال سفید استفاده می کنید بایستی از 0.5 point دور خط ( در فتوشاپ stroke PX :2 ) مشکی تک رنگ ( black 100) استفاده کنید. فراموش نکنید سفید رنگ چاپی نمی باشد و مکان هایی که در چاپ سفید دیده می شود در آن مکان ها هیچ چاپی انجام نشده است. (البته این مسئله در چاپ افست یووی متفاوت است)


رنگ خاکستری

اگر رنگ زمینه خاکستری مورد انتخاب شماست به هیچ وجه از رنگ خاکستری 4 رنگ استفاده نکنید. این نوع رنگ با تونالیته فوق العاده ای مواجه خواهد شد.


.


مشکی 4 رنگ PVC

اگر می خواهید زمینه مشکی پر رنگ (اصطلاحا مشکی پر کلاغی ) در کارت ویزیت پی وی سی داشته باشید ترکیب رنگی زیر را استفاده کنید.


تذکر: به یاد داشته باشید در چاپ افست ( عمومی و اختصاصی تفاوتی ندارد ) حتی اگر فایل را در مدل CMYK طراحی کرده باشید، بازهم رنگ چاپی کار شما با آنچه در مانیتور می بینید متفاوت خواهد بود چون اساسا سیستم نمایش مانیتور بر مبنای RGB است و توان نمایش دقیق CMYK را ندارد .

به علت تغییر مواد اولیه ( کاغذ، مرکب، روکش ها ،و… ) و همچنین تفاوت میانگین رنگی در فرم های عمومی که حتی با اختلاف یک فرم چاپ می شوند ، ممکن است اختلاف رنگی چاپ جدید شما با چاپ قبلی 30% باشد.

اگر نمونه رنگی در دست دارید و بر اساس آن طراحی کردید صرف نظر از خطای چشم طراح و تبحر در اجرا کردن رنگ، خطای رنگ شما در فرم های عمومی 30% خواهد بود.


شما می توانید با ثبت سفارش در سایت چاپخانه طلوع کار چاپی با کیفیت بالا و حرفه ای در طراحی و چاپ را داشته باشید....

چاپخانه طلوع:WWW.TOPT.IR


نوشته شده توسط :نسیم یوسفی


بازاریابی چاپی

1402/03/27 در ساعت 14:31:19

بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.

بازاریابی چاپی

تغییرات صنعت چاپ در ایران

1402/02/16 در ساعت 14:10:12

صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود می‌شود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوری‌های چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کم‌تیراژ است که نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را در ماشین‌آلات چاپ گاس می‌توان دید.

تغییرات صنعت چاپ در ایران

رنگ های حساس در چاپ افست

1402/01/29 در ساعت 14:55:46

شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.

رنگ های حساس در چاپ افست

چاپ سررسید

1401/10/26 در ساعت 12:33:36

نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.

چاپ سررسید

چرا کارت ویزیت ها اندازه استاندارد دارند؟؟

1401/06/19 در ساعت 14:27:43

حتما تا کنون بارها به این فکر کرده‌اید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا همه کارت‌ها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟

چاپ دو ورقی

1401/06/12 در ساعت 15:09:01

منظور از ورقي ابعاد ورودی دستگاه است.و اين ابعاد ورودی در دستگاه هاي مختلف فرق دارد که در زير مطالعه می کنید. چاپ ورقی فقط براي چاپ افست است و در چاپ رول از کلمه ورقي براي اندازه دستگاه استفاده نمي شود.

چاپ دو ورقی
نظر جدید
0%