@tolouprint

@tolouprint

09352165009

۰۹۱۵۳۵۳۲۳۶۲

منو دسترسی

اهمیت بسته بندی محصولات

1401/01/16 در ساعت 15:00:00

در یک نگاه کلی بسته بندی محصولات پس از تولید تا مصرف، بخشی مهم و ضروری است که علاوه بر حفاظت از کالای مدنظر، محصول را بطور اجمالی به خریدار معرفی می کند

اهمیت بسته بندی محصولات





اکثر تولیدکنندگان بر این باورند که فراورده و کارایی محصولات، از بسته بندی ان حائز اهمیت تر است و در همین راستا بیشتر سرمایه گذاری آنان روی خود محصول است و مانور کمی روی کیفیت و ظاهر بسته بندی می دهند، درحالی که بسته بندی اجناس گوناگون اولین چیزی است که خریدار با آن مواجه می شود و شکل و ظاهر نهایی آنها می تواند مشتری را مجاب و قانع برای خرید یک کالا کند. در اینصورت نقش بسته بندی در بازاریابی محصولات، نقشی پر رنگ و تعیین کننده است که حتی می تواند باعث شکست و یا موفقیت محصول در بازار داخلی و یا بازار بین المللی بشود.

بسته بندی محصولات چیست؟

چرا بسته بندی خلاقانه برای کسب و کار مهم است؟

برای این که بهتر با مفهوم “بسته بندی محصولات چیست”، آشنا شوید، باید در ابتدا با اهمیت آن آشنا شوید. امروزه جهان با پیشرفت روزافزون تکنولوژی به یک بازار با مرزهای قابل نفوذ تبدیل شده است، در صورت نیاز محصولات از دورترین نقاط جهان به سرعت در دسترس ما انسان ها قرار می گیرند. این پیشرفت جهانی بازارها، باعث افزایش رقابت بین افراد شده که البته گزینه های متفاوت زیادی در اختیار مشتریان قرار می دهد، اما به دست آوردن سود را برای شرکت های سرمایه گذار کم و محدود کرده است.


مطمئنا هر یک از شرکت ها محصولات خوب و با کیفیتی  به بازار ارائه می دهند. اما، باید عاملی برای پیشرفت و برتر شدن یک شرکت نسبت به شرکت دیگر وجود داشته باشد. یکی از مهمترین و بهترین روش برای برتری، بسته بندی صحیح محصول می باشد.

بسته بندی مناسب محصول شامل موارد دیگری همچون کیفیت چاپ و موارد مشابه نیز است. بسته بندی لوکس محصولات به عنوان یک عامل اساسی و مهم برای پیشرفت شرکت ها به حساب می آید و باعث افزایش تقاضا برای چاپ بسته بندی مناسب در بین آن ها شده است. دلایل بسیار زیادی برای اهمیت بسته بندی در موفقیت و تبلیغ یک محصول وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از این دلایل می پردازیم...



ظاهر جذاب

درست است که بسیاری از افراد یک محصول یا کالا مورد نیاز خود را با توجه به کیفیت آن قضاوت و انتخاب می کنند اما در مرحله اول، دلیل جذب شدن به سمت یک محصول می تواند بسته بندی خلاقانه و جذاب باشد. استفاده از ایده های خلاقانه برای بسته بندی محصولات و طراحی بسته بندی لوکس محصولات می تواند مشتریان را به سمت آن محصول جذب کند. شرکت های تولید کننده می توانند از سرویس هایی که توسط خدمات چاپ ارائه می شود، کمک بگیرند تا اینکه بهترین بسته بندی را برای محصول خود تهیه کنند.

اگر از بسته بندی کارتنی برای محصولات خود استفاده می کنید پیشنهاد ما اینست از طراحی فلکسو و طراحی لمینت بر روی کارتن خود استفاده کنید.


خلاقیت در بسته بندی محصولات

اگر یک بازار رقابتی در بین تولید کنندگان به وجود آید، حتما همه تولیدکنندگان تلاش می کنند تا تولیدات  خود را با یک طراحی جذاب و بسته بندی لوکس به نمایش بگذارند، در نتیجه تولید کنندگان باید در کنار ظاهر شکیل و جذاب بسته بندی موارد دیگری همچون کیفیت و سلیقه مشتری را در نظر بگیرند و در طراحی جعبه بسته بندی سلیقه بیشتری به خرج دهند تا اینکه مشتری تحت تاثیر قرار بگیرد استفاده از ایده های خلاقانه در بسته بندی محصولات مثل ایجاد یک طراحی جذاب و استفاده از رنگ های متنوع باعث می شود که محصول با بهترین بسته بندی به نمایش گذاشته شود این یکی از همان ایده های خوب برای داشتن بسته بندی جذاب است.


درج اطلاعات درست از محصول

محصول باید به گونه ای طراحی شود که اطلاعات مهم در مورد محصول روی بسته بندی قرار بگیرد. این اطلاعات شامل اطلاعات مربوط  به زمان تولید و تاریخ انقضاء محصول، حجم، میزان استفاده از پروتئین ها، شکر و … و همچنین میزان کالری محصول می باشد.

علاوه بر این موارد اطلاعات مربوط به تولید کننده محصول اعم از آدرس شرکت یا کارخانه، شماره تماس ها و  غیره می توانند اطلاعات مفیدی باشند که روی بسته بندی درج شده اند. این اطلاعات مفید علاوه بر این که به مخاطب در تصمیم گیری برای خرید، کمک زیادی می کنند، به برند سازی محصول نیز کمک می کنند.

توانایی جذب

بسته بندی انواع محصولات باید به گونه ای طراحی شود که نظر مخاطب مورد نیاز خود را جلب کند و بعد با یک بسته بندی مناسب و مورد پسند به بازار ارائه شود. طراحی جعبه خلاقانه بسته بندی یک عامل مهم و تأثیر گذار در میزان فروش شما است و همچون یک بازاریاب موفق عمل می کند. محصولات باید طوری بسته بندی شوند که مورد توجه مخاطبان خود قرار گیرند. برای نمونه می توان استفاده از تصاویر کارتنی روی بسته بندی انواع محصولات مانند: غلات کودکان را نام برد.

دوام

بسیاری از محصولات فقط به خاطر بسته بندی های خاص و شیک، محبوب و مورد پسند همگان قرار می گیرند. مانند: بسته بندی های کارتنی و دلیل اصلی استفاده بیش از اندازه از این نوع بسته بندی ها دوام، کیفیت بالا، طراحی و چاپ بسیار آسان روی آنها است.



توصیه های خلاقانه برای بسته بندی بهتر و جذاب تر

 

. از الگوها استفاده کنید

. از تمام فضای موجود جعبه برای جا دادن محصول استفاده کنید

. از سادگی نترسید

. استفاده از طراحی مکمل

. در طراحی بسته بندی محصولات بازیگوش باشید

. جسور باشید

. متفاوت ظاهر شوید

. فرایند استفاده از محصول را در نظر بگیرید

. از سبک سازی استفاده کنید


شما می توانید انواع بسته بندی دلخواه خود را برای محصولات خود به مجموعه طلوع سفارش دهید

نوشته شده توسط نسیم یوسفی

چاپخانه طلوع


بازاریابی چاپی

1402/03/27 در ساعت 14:31:19

بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.

بازاریابی چاپی

تغییرات صنعت چاپ در ایران

1402/02/16 در ساعت 14:10:12

صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود می‌شود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوری‌های چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کم‌تیراژ است که نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را در ماشین‌آلات چاپ گاس می‌توان دید.

تغییرات صنعت چاپ در ایران

رنگ های حساس در چاپ افست

1402/01/29 در ساعت 14:55:46

شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.

رنگ های حساس در چاپ افست

چاپ سررسید

1401/10/26 در ساعت 12:33:36

نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.

چاپ سررسید

چرا کارت ویزیت ها اندازه استاندارد دارند؟؟

1401/06/19 در ساعت 14:27:43

حتما تا کنون بارها به این فکر کرده‌اید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا همه کارت‌ها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟

ارزش کاغذ در دنیای امروز

1401/06/17 در ساعت 14:03:16

کلمه کاغذ از واژه چینی کاکتز گرفته شد ( نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است) انسان اولیه به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء ، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش می‌کرد

ارزش کاغذ در دنیای امروز
نظر جدید
0%