یک مرکز چاپ حرفهای با خدمات چاپ کامل یکی از ارزشمندترین متحدانی است که یک کسب و کار میتوان در کنار خود داشته باشد. اصلاً مهم نیست که یک کسب و کاردر چه زمینهای فعالیت میکندو یا چه نیازهایی دارد، یک مرکز چاپ با انواع خدمات چاپ میتواند آن کسب و کار را برای مواجهه با جامعۀ هدف و مشتریها آماده کند
خدمات چاپ از جمله خدماتی است که اکثر کسب و کارها به آن رجوع میکنند و آن را برای کار خود ضروری میدانند. اما در مورد خدمات و کارهای چاپی انتخاب شده توسط هر کسبوکاری، انعطافپذیری وجود دارد. رویکرد انتخابی هر کسب و کاری در این زمینه بر میزان هزینه، سطح فعالیت و اثربخشی آن کسب و کار و به نوبۀ خود هر یک از این متغیرها بر بازده سرمایه در آینده، بهرهوری و جریان کار تأثیر میگذارد. انتخاب نوع خدمات چاپ متناسب با نیازهای یک کسب و کار اعم از خدماتی برای تبلیغات و بازاریابی و یا برای تسهیل روند کار کارکنان و یا مواردی دیگر، نه تنها از نقطه نظر بهرهوری بلکه در مورد سود نهایی نیز بسیار مهم است. امروزه مراکز چاپ حرفهای خدمات چاپی خود را بر پایۀ نیازهای کسب و کارهای مختلف ارائه میکنند؛ به بیان دیگر آنها سعی میکنند با توجه به دانش تبلیغات و بازاریابی و درخواست و نیاز کسب و کارها، از تجهیزات و روشهای چاپی مختلف، پیشرفتها و نوآوریهای صنعت چاپ برای ارائۀ هر چه بهتر خدمات خود استفاده کنند. طراحی و چاپ کارهای گوناگون در اندازههای مختلف، چاپ افست، دیجیتال و پلات، سفارش آنلاین چاپ، انجام چاپ در کمترین زمان ممکن و براساس هزینههای متغیر، خدمات پس از چاپ و … همگی از جمله خدمات ارائهشده توسط مراکز چاپ و چاپخانهها هستند که میتوانند روند رو به رشدی برای کسب و کارها فراهم کنند. در این مقاله سعی شده است تا به چگونگی این مسئله پرداخته شود.
کسبوکارها در هر زمینهای که باشند، باید به صورت حرفهای عمل کنند. مهم نیست که یک شرکت در سطح بسیار بالایی قرار دارد و یا اینکه برای سهم بازار میجنگد، باید در کاری که انجام میدهد بهترین باشد و بتواند خدمات و محصولات مورد نیاز مشتریان خود را برای آنها فراهم کند. اما اگر یک شرکت مثلاً طراحی و تولید نرمافزار و یا تعمیر خودرو و یا … تلاشی در مورد جلب جامعۀ هدف، به کار بردن فعالیتها و امکانات جذب مشتری و در کل بخش تبلیغات و بازاریابی خود نکند، قطعاً با شکست روبرو خواهد شد. با این حال کسب و کارهای زیادی علیرغم نداشتن مهارت، تجربه و ابزار لازم در این زمینه تمام تلاش خود را میکنند تا در میدان رقابت باقی بمانند.
یکی از این ابزارها که تا حدود بسیار زیادی در طول زمان موفق عمل کرده است خدمات چاپ است. کارهای چاپی گوناگونی مانند بروشورها، کارت ویزیتها، کاتالوگها، بنرها و پوسترهای تبلیغاتی، تراکتها و یا هر نوع کار چاپی دیگری که برای موفقیت یک کسب وکار حیاتی است، جز خدمات چاپ به حساب میآید.
قطعاً بسیاری از مراکز چاپ و چاپخانهها این نوع خدمات را ارائه میدهند، اما آنچه که مهم است کیفیت کاری است که میتواند به پیشرفت یک کسب و کار و پیروزی آن در رقابت با رقبای تجاریاش کمک کند. همانطور که یک کارمند ساده نمیتواند مسائل مالی یک شرکت را مدیریت کند، یک مرکز چاپ سطح پایین نیز نمیتواند از پس سفارشهای چاپی گسترده و با کیفیت برآید. بنابراین خدمات چاپ باید به متخصصین و حرفهایهای این کار واگذار شود.
حتی سادهترین مراکز چاپ هم دارای قابلیت تولید کارهای چاپی مرسوم را دارند، ولی ارائۀ خدمات کاملی که بتواند مطابق با نیازهای روز یک کسب و کار باشد و در دیده شدن آن نقش داشته باشد، اهمیت زیادی دارد. در ادامه تعدادی از خدمات چاپ آمده است که میتواند در راستای نیازهای هر کسب و کاری به خدمت گرفته شود.
ابزار بازاریابی تخصصی: در بین انواع کارهای چاپی، کارهایی مختص تبلیغات و بازاریابی وجود دارند که مراکز چاپ مدرن باید تجهیزات، دانش، تخصص و مهارت لازم برای ارائۀ اینگونه خدمات چاپی را داشته باشند.
اقلام چاپی مورد نیاز هر کسب و کاری بسیار متنوع هستند و براساس اهداف تجاری، حوزۀ کاری، نوع استفاده و میزان بودجه انتخاب میشوند. اما چیزی که مشخص است این است که در راستای استراتژیهای بازاریابی ترکیبی از همۀ این خدمات چاپ میتواند در دستیابی به اهداف تجاری مؤثر واقع شود.
ارائهدهندگان انواع خدمات چاپی توانایی آن را دارند که بتوانند کسب و کارهای مختلف را در زمینۀ تبلیغات و بازاریابی به جلو سوق دهند.
مراکز چاپ با دادن مشاورههای تبلیغاتی اثرگذار، تولید محصولات چاپی با کیفیت، کارآمد و کمهزینه به جای روشهای پرهزینه برای تبلیغات، طراحی و چاپ ابزارهای بازاریابی مطابق با جامعۀ هدف کسب و کارها، کاهش هزینههای چاپ و به تبع آن صرفهجویی در هزینههای کلی تبلیغات، تولید اقلامی برای معرفی هر چه بهتر خدمات و محصولات کسب و کارهای مختلف، ایجاد شرایطی مناسب برای برند سازی از طریق سازههای نمایشگاهی، تبلیغات محیطی، ابزار چاپی منحصر به فرد مانند هدایای تبلیغاتی، ست اداری، مجلات و … میتوانند به طور غیرمستقیم به افزایش توان رقابتی و رشد تجاری کسب و کارها کمک بسزایی داشته باشند.
یک مرکز چاپ حرفهای با خدمات چاپ کامل یکی از ارزشمندترین متحدانی است که یک کسب و کار میتوان در کنار خود داشته باشد. اصلاً مهم نیست که یک کسب و کار در چه زمینهای فعالیت میکند و یا چه نیازهایی دارد، یک مرکز چاپ با انواع خدمات چاپ میتواند آن کسب و کار را برای مواجهه با جامعۀ هدف و مشتریها آماده کند. نباید این فکر مطرح شود که تنها زمانی که نیازهای چاپی وجود دارد باید به سراغ یک مرکز چاپ رفت، بلکه میتوان برای اطلاع از روشهای نوین تبلیغاتی چاپی، مواد و تجهیزات چاپی، مشاورههای تبلیغاتی، طراحی کارهای چاپی، اطلاع از روشها و ابزارهای تبلیغاتی جهت برگزاری یک رویداد، نمایشگاه و …، استفاده از تخصص و تجربۀ کارشناسان و طراحان هم میتوان روی چاپخانه طلوع حساب باز کرد.
نوشته شده توسط : الهام رحیمی نسب
بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.
صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود میشود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوریهای چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کمتیراژ است که نمونههایی از این فناوریها را در ماشینآلات چاپ گاس میتوان دید.
شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.
نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.
حتما تا کنون بارها به این فکر کردهاید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کردهاید که چرا همه کارتها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟
کلمه کاغذ از واژه چینی کاکتز گرفته شد ( نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است) انسان اولیه به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء ، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش میکرد