@tolouprint

@tolouprint

09352165009

۰۹۱۵۳۵۳۲۳۶۲

منو دسترسی

چاپ تراکت‌ و دلایل مهم بودن آن در تبلیغات

1399/09/29 در ساعت 12:10:00

چاپ تراکت عمدتاً به روش چاپ افست انجام می‌شود، استفاده از این روش چاپ با کیفیت بالا، هزینۀ کم‌ و در تیراژ بالا را امکان‌پذیر می‌سازد. تراکت در اندازه‌های A4، A5،A6 ، B4، B5 و B6 و بر روی کاغذ تحریر یا گلاسه و در دو شکل یکرو و دو رو و در طرح سیاه و سفید یا رنگی چاپ می‌شود.

چاپ تراکت‌ و دلایل مهم بودن آن در تبلیغات

تراکت‌های تبلیغاتی نوعی ابزار تبلیغاتی ساده، ارزان قیمت و بسیار مفید برای جلب توجه جامعۀ هدف نسبت به محصولات و خدمات یک کسب و کار، برگزاری یک رویداد خاص و یا افتتاح و توسعۀ یک فروشگاه یا امثال این‌ها است. دلیل این امر این است که وقتی یک آگهی مثل تراکت در شکل فیزیکی آن عرضه می‌شود، می‌توان مطمئن شد که مشتریان احتمالی واقعاً آن تبلیغ را می‌بینند. به علاوه، کسب و کارهای محلی به راحتی می‌توانند توزیع تراکت را در بین افراد در مجاورت خود انجام دهند. قطعاً در محیط کسب ‌وکار بسیار رقابتی امروز، این نوع بازاریابی و تبلیغات منحصر به فرد می‌تواند برگ برنده‌ای در دست صاحبان کسب و کارها برای پیشی گرفتن از رقبای آن‌ها باشد. شاید به دلیل همین مزیت‌های متعدد باشد که طراحی و چاپ تراکت به عنوان یکی از خدمات مهم مراکز چاپ و چاپخانه‌ها در سال‌های اخیر با استقبال زیاد روبرو شده است. در همین راستا متن حاضر به تبیین مراحل طراحی و چاپ تراکت پرداخته است.

 

 

تراکت چیست و به چه روش‌هایی توزیع می‌شود؟

تراکت یک ابزار چاپی تبلیغاتی ساده، ارزان قیمت و بسیار پرکاربرد است که از یک برگه کاغذ معمولاً کوچک و حاوی آیتم‌های تصویری و نوشتاری تشکیل شده است. تراکت را نوعی تبلیغات خیابانی، فوری و یک‌بار مصرف می‌دانند، که برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ محصولات و خدمات مختلف و رویدادها و فعالیت‌های گوناگون به شکل مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرند. چاپ تراکت‌ معمولاً به صورت یکرو انجام می‌شود ولی امکان چاپ آن به شکل دو رو هم وجود دارد.

چاپ تراکت غالباً به صورت انبوه صورت می‌گیرد و به علت شکل تبلیغاتی و قابل‌حمل بودن آن، قابلیت توزیع به روش‌های گوناگونی همچون پخش در بین افراد در خیابان بخصوص در اماکن پر رفت‌ و آمد، چسباندن در محل‌های خاصی همچون پیاده‌روها، تابلوهای اعلانات و در و دیوار منازل، قرار دادن روی پیشخوان مغازه‌ها و کافه‌ها، انداختن داخل منازل، قرار دادن در صندوق پستی، گذاشتن تراکت درون کیسۀ خرید مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و … را دارد. استفاده از این نوع روش‌های توزیع که معمولاً روش‌های مستقیمی هستند و در مدت زمان کوتاهی هم انجام می‌شوند، باعث می‌شود که قشر بسیاری گسترده‌ای از مخاطبان را در بر ‌بگیرد.

 

 

تراکت‌های تبلیغاتی چه کاربردهایی دارند؟

کاربرد تراکت محدود نیست و با توجه به مزیت‌های گوناگونی که دارد به طور بسیار گسترده و در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربردهای مهم تراکت شامل موارد زیر است:

  • چاپ تراکت برای تبلیغ و بازاریابی محصولات مختلف
  • به منظور آشنایی با محصولات و خدمات جدید یک شرکت
  • برای آگاهی دادن به افراد در مورد رویدادهای متنوع فرهنگی، سیاسی، مذهبی، اجتماعی و …
  • به منظور دعوت به یک گردهمایی اجتماعی، فرهنگی و …
  • استفاده در کمپین‌های سیاسی و در تبلیغات انتخاباتی
  • برای اطلاع‌رسانی در مورد حراج‌های فصلی
  • برای تبلیغ رستوران، کافی‌شاپ و …
  • برای اطلاع دادن در مورد تخفیف‌های ارائه شده در فروشگاه‌های بزرگ و کوچک
  • چاپ تراکت برای اطلاع‌رسانی در مورد کنسرت‌های موسیقی
  • به قصد باخبر کردن افراد در رابطه با افتتاح یک فروشگاه، مؤسسه و …
  • جهت اطلاع‌رسانی در مورد افتتاح یک نمایشگاه
  • برای اطلاع‌رسانی در مورد کلاس‌های آموزشی گوناگون

 

چرا تراکت‌ها در تبلیغات و بازاریابی مهم هستند؟

هم‌زمانی عصر تبلیغات با پیشرفت‌های تکنولوژی شاید این تصور را ایجاد کند که ابزار‌های چاپی ساده‌ای مثل تراکت‌ها، دیگر همچون گذشته کارایی لازم را برای تبلیغات ندارند، اما با توجه به افزایش استفاده از آن‌ها از سوی کسب و کارهای مختلف می‌توان تا حدودی به نقش ارزشمند آن‌ها در تبلیغات پی برد. به همین دلیل هم هست که طراحی و چاپ تراکت همیشه از جمله خدمات چاپی مورد توجه صاحبان کسب و کارها بوده است. استفاده از تراکت در تبلیغات چند دلیل عمده دارد:

  1. تراکت یک گزینۀ تبلیغاتی کم‌هزینه است: از تراکت‌ها به عنوان ایده‌های تبلیغاتی ارزان قیمت یاد می‌شود. آن‌ها ابزارهای تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه‌ای هستند. طراحی و چاپ تراکت هزینۀ زیادی ندارد، ولی در عوض کارایی و نرخ بازگشت سرمایۀ بالایی دارد.
  2. ابزاری کم زحمت اما بسیار مؤثر است: توزیع تراکت آسان است. با انتخاب اماکن مناسبی همچون معابر عمومی، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و یا مدارس برای توزیع آن‌ها، می‌توان مطمئن بود که پیام تبلیغاتی توسط مشتریان بالقوه دریافت می‌شود. با طراحی و چاپ تراکت به شکل درست و اصولی می‌توان به نتیجۀ رضایت‌بخشی از نظر بازاریابی دست یافت. 
  3. مردم تبلیغات ملموس را دوست دارند: در عصر دیجیتال روزانه هزاران تبلیغ آنلاین در دنیای مجازی به مخاطبان ارائه می‌شود، اما نتایج نشان داده است که غالب افراد هنوز تبلیغات به شکل سنتی را می‌پسندند. تراکت هم از جملۀ این ابزارهای تبلیغاتی جذاب و همیشه کارآمد است.
  4. تراکت باعث جلب توجه مخاطب می‌شود: اندازه و طراحی تراکت و نوع روش توزیع منحصر به فرد آن‌که معمولاً به روش مستقیم انجام می‌شود، باعث می‌شود که پیام آن به صورت آنی و به شکلی تأثیرگذار از سوی جامعۀ هدف دریافت شود.
  5. تراکت نوعی تبلیغات چشمی است: تراکت‌ها هنوز در دنیای تبلیغات مهم هستند، زیرا بسیاری از مردم واقعاً آن‌ها را می‌خوانند. با روی آوردن به تبلیغات دیجیتال حتی اگر به خوبی انجام شود، بسیاری از مشتریان بالقوه نادیده گرفته می‌شوند. تراکت‌ها به عنوان آگهی‌هایی خیره کننده وقتی در معرض دید مخاطبان قرار داده می‌شوند، خود به خود جلب توجه می‌کنند.

 

در طراحی و چاپ تراکت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • برای طراحی تراکت باید آیتم‌های تصویری و نوشتاری خاصی را انتخاب کرد.
  • برای طراحی و چاپ تراکت باید اندازه، طراحی و روش چاپی، متناسب با بودجه انتخاب شود.
  • بهتر است از رنگ‌های جذاب و زنده در چاپ تراکت استفاده شود.
  • نوع و اندازۀ فونت مورد استفاده در تراکت بسیار مهم است. پیام اصلی باید در اندازه‌ای بزرگ‌تر و رنگی مجزا از بقیۀ نوشته‌ها چاپ شود.
  • بین عناصر تصویری و متنی تناسب درستی برقرار باشد.
  • از تصاویر با کیفیت و جذاب در طراحی تراکت استفاده شود.

 

چاپ تراکت به چه روشی انجام می‌شود؟

چاپ تراکت عمدتاً به روش چاپ افست انجام می‌شود، استفاده از این روش چاپ با کیفیت بالا، هزینۀ کم‌ و در تیراژ بالا را امکان‌پذیر می‌سازد. تراکت در اندازه‌های A4، A5،A6 ، B4، B5 و B6 و بر روی کاغذ تحریر یا گلاسه و در دو شکل یکرو و دو رو و در طرح سیاه و سفید یا رنگی چاپ می‌شود.

 

 

نوشته شده توسط : الهام رحیمی

 

 

بازاریابی چاپی

1402/03/27 در ساعت 14:31:19

بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.

بازاریابی چاپی

تغییرات صنعت چاپ در ایران

1402/02/16 در ساعت 14:10:12

صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود می‌شود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوری‌های چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کم‌تیراژ است که نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را در ماشین‌آلات چاپ گاس می‌توان دید.

تغییرات صنعت چاپ در ایران

رنگ های حساس در چاپ افست

1402/01/29 در ساعت 14:55:46

شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.

رنگ های حساس در چاپ افست

چاپ سررسید

1401/10/26 در ساعت 12:33:36

نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.

چاپ سررسید

اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کارها

1401/06/09 در ساعت 15:01:30

تا بحال به این مسئله دقت کرده‌اید که بلافاصله بعد از دیدن لوگوی یک برند مطرح و معروف، کالا یا خدماتی که آن برند ارائه می‌کند در ذهنتان مجسم می‌شود؟حتی اگر در لوگو نامی از آن برند برده نشده باشد.

اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کارها

چاپ لارج فرمت(چاپ فوری با ابعاد بزرگ)

1401/06/07 در ساعت 14:35:31

چاپ لارج فرمت یا چاپ عریض که با عنوان چاپ واید نیز شناخته می شوند یکی از زیر مجموعه های چاپ دیجیتال است و اینکه این شاخه از چاپ را جداگانه بیاوریم شاید کار درستی نباشد اما دلیل ان اینست که از تمام ابعاد به آن بپردازیم.

چاپ لارج فرمت(چاپ فوری با ابعاد بزرگ)
نظر جدید
0%