@tolouprint

@tolouprint

09352165009

۰۹۱۵۳۵۳۲۳۶۲

منو دسترسی

طراحی جعبه و بسته بندی

1399/08/01 در ساعت 12:15:00

طراحی بسته‌بندی، مانند سایر رشته‌های طراحی، بسیار احساسی است.طرح زیبا و جذاب و گویای بسته‌بندی،باید مشتری راقانع کند که محصول را انتخاب و خریداری کند.طراحان طلوع ،استادان این رشته هستند و با دقت به آخرین تحولات بازار و دنیای گرافیک، با دیدگاهی خارج از چارچوب،طرح‌هایی زیبا و فریبا برای شمااجرا میکنند

طراحی جعبه و بسته بندی

چرا طراحی بسته بندی؟

   بسته بندی و جعبه جذاب شیک و فانتزی ، خاص و خلاقانه و مناسب یعنی موفقیت و ماندگاری در ذهن مصرف کننده تفکری که بسته بندی را فقط در چهارچوب یکی از کارکرد هایش که همان محافظت از محتوای درون خود بود ، تعریف می کرد ، با رشد و توسعه ی عرضه و تقاضا و ایجاد رقابت در دنیای تجاری امروز دیگر کاملا منسوخ شده است. تفکری که جعبه و بسته بندی یک محصول را دور ریختنی می دانست ، در رویارویی با تغییرات عمده ی روابط تجاری ، در شکل امروزی اش در بیشتر موارد به بسته بندی بیش از محتوا درونش اهمیت می دهد. چرا جعبه و بسته بندی در انواع خدمات و اصناف موفق ؟ این بخشی از لیست اصناف موفق با تولید یک بسته بندی در صنایع گوناگون هستند ، صنایع مواد غذایی شامل بسته بندی : عسل، قهوه، خرما، چای، زعفران، پسته، حلو شکری، نان، میوه خشک، خشکبار،ادویه جات یا صنایع محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی شامل : جعبه دارو، قرص، رنگ مو، کرم، عطر، ادکلن، جعبه صابون، شامپو، مواد شوینده، دستمال کاغذی، داروهای گیاهی و عطاری، یا صنعت رستوران و فست فود شامل : انواع جعبه ساندویچ، همبرگر، هات داگ، پاستا، ظرف سوخاری، مرغ سوخاری، سیب زمینی، کافی شاپ یا صنعت پوشاک و لباس : لباس نوزاد، لباس عروس، پیراهن، جوراب شال و روسری یا محصولات تولیدی و صنعتی شامل : طراحی جعبه قطعات خودرو، لوازم یدکی، شوینده ها، شیرآلات و همچنین صنعت شیرینی و شکلات یا جعبه های هدیه تبلیغاتی همه از اجزای فروش محصولات یا خدمات با کیفیت ایرانی و صادرکنندگان نمونه هستند.

 

 

جعبه، بطری، کیسه یا قوطی. شما باید از بقیه متمایز شوید!

 

طراحی بسته‌بندی، مانند سایر رشته‌های طراحی، بسیار احساسی است. طرح زیبا و جذاب و گویای بسته‌بندی، باید مشتری را قانع کند که محصول را انتخاب و خریداری کند. طراحان طلوع ، استادان این رشته هستند و با دقت به آخرین تحولات بازار و دنیای گرافیک، با دیدگاهی خارج از چارچوب، طرح‌هایی زیبا و فریبا برای شما اجرا می‌کنند.

بسته‌بندی، همه جا دیده می‌شود. طراحی و چاپ بسته‌بندی شامل انتخاب متریال یا جنس بسته‌بندی، انتخاب صحیح قالب و شکل آن، اجرای طراحی گرافیک (انتخاب رنگ، فونت‌ها، المان‌های گرافیک و چیدمان) و در نهایت تولید و ساخت بسته‌بندی می‌شود.

این روزها، مردم بیشتر به محیط زیست اهمیت می‌دهند و در نتیجه بسته‌بندی‌های غیر مهربان با طبیعت یا غیر ضروری را نمی‌پذیرند. ما در هنگام طراحی، جعبه سازی (یا کارتن سازی) همیشه این را در نظر داریم که تا جای ممکن از کمترین مقدار متریال برای جعبه یا بسته‌بندی استفاده کنیم که کمترین دورریز مقوا را داشته باشیم. به این شکل، هم طبیعت از ما راضی خواهد بود و هم هزینه کمتری برای شما خواهد داشت!

 

 

 

وقتی شما میخواهید طراحی جعبه را انجام دهید،باید طرحی که مدنظرتون هست را به یک طراح بدهید تا بتواند آن را روی جعبه شما پیاده سازی کند.طراح جعبه باید با قالب سازی جعبه نیز آشناییت داشته باشد و نرم افزارهایی مانند ایلاستریتور،فتوشاپ و …را بداند و توانایی انجام آن ها را داشته باشد.

طراحان اغلب متناسب با اندازه جعبه شروع به طراحی آن می کنند به گونه ای که یک طراح در ابتدا تمام زوایای جعبه را بدست می آوردو طبق آن اندازه ها بهترین طرح را روی جعبه پیاده می کند.

طرح را به صورت اولیه روی جعبه پیاده می کنند،به صورتی که بتوان قبل چاپ نهایی یک شماتیک از جعبه را دید.پس از اینکه کارفرما این مدل را تایید کرد کار چاپ جعبه شما شروع می شود.

متدهای چاپ جعبه

  موضوع چاپ جعبه یکی از گسترده ترین موضوعات در حوزه چاپ است و اگر شما جوانب این کار را نشناسید،میتواند یکی از پر ریسک ترین کارهای شما باشد.شما وقتی درخواست چاپ را به چاپخانه مدنظر خودتان میفرستید باید از همه نظر به مجری کار خود اعتماد و اطمینان کنید تا بتواند بهترین نوع کار را به شما تحویل دهد.

روش های چاپ جعبه

  روش های زیادی برای چاپ جعبه وجود دارد که میتوان به چاپ افست، چاپ دیجیتال، چاپ هلیوگراور، چاپ گراور، چاپ سیلک اسکرین اشاره کرد.وقتی میخواهید از بین گزینه های موجود بهترین روش را انتخاب کنید باید به تعداد مورد نیاز و جنس کار خود دقت کنید و بر اساس آن روش چاپ خود را انتخاب کنید.

ضخامت مناسب جعبه­‌های موج­دار برای بسته بندی محصولات مختلف چقدر است؟

  ضخامت مناسب برای جعبه­‌های موج­دار به عوامل مختلفی وابسته است. اصلی‌ترین مسائلی که برای این انتخاب باید مد نظر قرار گیرد عبارتند از:

  •   -  تعیین روش فروش کالا (فروش از طریق فروشگاه­های سطح شهر و یا فروشگاه­های آنلاین).
  •   - وزن و ابعاد محصولی که قرار است در داخل این جعبه­‌ها قرار گیرد.
  •   - جنس و میزان حساسیت محصول (آیا این محصولات شکستنی هستند؟)

 

 

نوشته شده توسط : الهام رحیمی

 

بازاریابی چاپی

1402/03/27 در ساعت 14:31:19

بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.

بازاریابی چاپی

تغییرات صنعت چاپ در ایران

1402/02/16 در ساعت 14:10:12

صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود می‌شود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوری‌های چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کم‌تیراژ است که نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را در ماشین‌آلات چاپ گاس می‌توان دید.

تغییرات صنعت چاپ در ایران

رنگ های حساس در چاپ افست

1402/01/29 در ساعت 14:55:46

شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.

رنگ های حساس در چاپ افست

چاپ سررسید

1401/10/26 در ساعت 12:33:36

نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.

چاپ سررسید

چرا کارت ویزیت ها اندازه استاندارد دارند؟؟

1401/06/19 در ساعت 14:27:43

حتما تا کنون بارها به این فکر کرده‌اید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا همه کارت‌ها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟

ارزش کاغذ در دنیای امروز

1401/06/17 در ساعت 14:03:16

کلمه کاغذ از واژه چینی کاکتز گرفته شد ( نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است) انسان اولیه به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء ، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش می‌کرد

ارزش کاغذ در دنیای امروز
نظر جدید
0%