ابزارهای تبلیغات چاپی یک ابزار حیاتی برای ایجاد آگاهی، بازاریابی و جذب مشتریان جدید و ایجاد روابط پایدار است و هر کسب و کار نیاز به معرفی و فروش محصولات و خدمات خود را دارد. زمانی که بازاریابی به طور مؤثر انجام می شود، میتواند در افزایش فروش و ایجاد مزیت رقابتی به شما کمک کند.
ابزارهای تبلیغات چاپی یک ابزار حیاتی برای ایجاد آگاهی، بازاریابی و جذب مشتریان جدید و ایجاد روابط پایدار است و هر کسب و کار نیاز به معرفی و فروش محصولات و خدمات خود را دارد. زمانی که بازاریابی به طور مؤثر انجام می شود، میتواند در افزایش فروش و ایجاد مزیت رقابتی به شما کمک کند. مشتریان امروزه فریفته و شیفته انتخاب های هیجان انگیز و متنوع هستند. به طوری که بازاریابی از طریق تاکتیک های ارتباطی و تبلیغاتی برای متقاعد کردن مشتریان نام تجاری شما را در رقابت جهانی و در سطحی وسیع به صورت آن چیزی که مخاطبان نیاز دارند معرفی و ارائه میکند. همکاران ما در گروه طراحی، چاپ و تبلیغات طلوع برای موفقیت و بازدهی شما در زمینه تبلیغات چاپی به شما خواندن مقاله زیر را توصیه میکنند:
در فرایندی که نام تجاری خود را بازاریابی می کنید، هر جنبه ای از استراتژی بازاریابی شما باید بر محور رضایت مشتریان فعلی و مشتریان بلقوه تمرکز کند. با توجه به ضرورت و اهمیت تبلیغات چاپی گزینه مناسب و ابزار مناسب تبلیغات برای کسب و کار شما بستگی به مخاطب هدف و مورد نظر شما دارد و بهترین راه برای دسترسی به تعداد زیادی از مخاطب ها بسته به انتخاب ابزار مناسب آن و محل و محیط توزیع تبلیغات شما است. به عنوان مثال، اگر می دانید که بازار هدف تان یک مجله خاص را میخواند، باید در آن نشریه تبلیغ کنید. لیست زیر مقدمه ای بر تاکتیک های تبلیغاتی است که می توانید استفاده کنید.
رویکرد شما در بازاریابی چاپی تکنیک های فروش شما را تقویت خواهد کرد، بنابراین ارتباطات و همکاری در تیم خود بسیار مهم است و هر کس در سازمان شما باید مالکیت کمپین های بازاریابی خود را داشته باشد. بازاریابی یک جنبه حیاتی از کسب و کار شماست و نیازمند تحقیق، زمان، برنامه ریزی و شناخت کامل از شیوه ها و راه های آن است. این راهنما به شما در درک مبانی بازاریابی کمک خواهد کرد. اینکه از با توجه به هدف تان کدامیک از روش های تبلیغات چاپی را انتخاب میکنید یا به طور همزمان از همه ابزارهای چاپی استفاده میکنید متاثر از استرتژی شما در بازاریابی است و بر نتیجه نهایی تاثیرگذار است. در ادامه به محصولات و ابزارهای تلیغات چاپی پر کاربرد اشاره میکنیم. فواید هرکدام را بررسی میکنیم:
کارت های کسب و کار تنها ابزار قدرتمند ترین بازاریابی است که می توانید با صرف مقدار کمی هزینه برای کمک به رشد کسب و کار خود استفاده کنید. حتی یک سرمایه گذاری کوچک با کارت ویزیت با کیفیت می تواند راه طولانی را طی کند. برای اینکه مردم با کسب و کارتان ارتباط برقرار کنند، باید اطلاعات تماس خود را به راحتی در دسترس داشته باشید. مهم نیست که هدف سازمان شما چیست، در برخی موارد از شما چنین خواسته می شود که آیا می توانم کارت شما را داشته باشم؟ اگر در پاسخ شما کارتی برای ارائه نداشته باشید، فرصت زیادی را از دست می دهید. بنابراین اطمینان حاصل کنید همیشه در پاسخ کسی که کارت شما را می خواهدجوابتان همیشه بله است!
ساک دستی یکی دیگر از محصولات تبلیغات چاپی است که علاوه بر کاربرد فیزیکی و استفاده از آن برای حمل محصول خریداری شده مانند یک هدیه تبلیغاتی به حساب میآید و در ثانی با استفاده مشتری از آن در سطح عمومی و شهر به تبلیغ کارآمدی برای نام و نشان شرکت شما تبدیل میشود که اگر طراحی آن با خلاقیت نیز همراه شود میتوانند مانند بیلبوردی تبلیغاتی عمل کند. به این صورت که هر مشتری بالفعل را به بازاریابی در جهت ترویج نام و نشان محصول شما تبدیل میکند و شما میتوانید شاهد بازخورد عمومی آن باشید.
بروشورها و آگهی های تبلیغاتی یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی پایه اما مقرون به صرفه هستند که می توانند با جزئیات بیشتری نسبت به کارت ویزیت ها به کسب و کار شما بپردازند همچنین فضای بیشتری برای توضیح محصولات یا خدمات خاص خود دارید. مشتریان می خواهند از هزینه های محصولات یا خدماتتان مطلع باشند. کاتالوگ و بروشور های تبلیغاتی می توانید اطلاعات دقیق محصول و قیمت ها را ارائه دهید تا مشتریان بتوانند برنامه ریزی مالی خود را داشته باشند. کاتالوگ و بروشور راه حل های کامل بازاریابی با قابلیت حمل و بسیار مقرون به صرفه هستند یکی از ارکان مهم بازاریابی امروز هستند.
تراکت ها یکی از سادهترین و قدیمی ترین تبلیغات کاغذی هستند که برای توزیع گسترده و جهت اطلاع رسانی در مورد رویدادی خاص یا مقاصد کوتاه مدت، اطلاع در مورد تخفیف ها و غیره طراحی و مورد استفاده قرار میگیرند و معمولا در مکان های عمومی منتشر می شود. ابعاد تراکت ها معمولا A5 یا کوچکتر از آن است. تراکتها در عین حال کم هزینه ترین و با صرفه ترین انواع تبلیغاتی چاپی هستند که در تیراژ بالا به چاپ میرسند و توزیع آن نیز به صورت دستی، در نمایشگاه ها، فروشگاه ها و مراکز خرید و در محل بازار هدف انجام میگردد.
نوشته شده توسط : الهام رحیمی
بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.
صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود میشود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوریهای چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کمتیراژ است که نمونههایی از این فناوریها را در ماشینآلات چاپ گاس میتوان دید.
شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.
نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.
حتما تا کنون بارها به این فکر کردهاید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کردهاید که چرا همه کارتها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟