از جمله کارهایی که مراکز چاپ و چاپخانهها برای پیروزی در این رقابت انجام میدهند میتوان به استفاده از دستگاهها و تجهیزات کاملاً پیشرفته، متخصصین و روشهای نوین چاپ اشاره کرد. با تمام این مسائل اینطور به نظر میرسد که انتخاب یک مرکز چاپ معتبر و حرفهای برای مشتریان تا حدودی مشکل است.
با افزایش پیشرفتهای صنعت چاپ، روز به روز بر تعداد شرکتها و مراکز چاپ که توسط فعالان و متخصصان این عرصه اداره میشود نیز اضافه شده و پیشبینی میشود که این روند ادامه داشته باشد. لزوم استفاده از کارهای چاپی برای کسب و کارهای مختلف به خصوص در زمینۀ بازاریابی و تبلیغات، مراکز چاپ را بر آن داشته است تا از تمام شرایط و امکانات خود به منظور جلب رضایت مشتریان خود استفاده کنند. از این رو رقابت در بین این دسته از مراکز و شرکتها از نظر خدمات ارائه شده هم به طور چشمگیری بیشتر شده است. از جمله کارهایی که مراکز چاپ و چاپخانهها برای پیروزی در این رقابت انجام میدهند میتوان به استفاده از دستگاهها و تجهیزات کاملاً پیشرفته، متخصصین و روشهای نوین چاپ اشاره کرد. با تمام این مسائل اینطور به نظر میرسد که انتخاب یک مرکز چاپ معتبر و حرفهای برای مشتریان تا حدودی مشکل است. اما با توجه به این نکته که برای ارزیابی فعالیتها و خدمات هر کسب و کاری معیارهایی در نظر گرفته میشود؛ در مورد مراکز چاپ و چاپخانهها هم به همین صورت است و معیارهایی به منظور راهنمایی مشتریان در انتخاب یک مرکز چاپ حرفهای وجود دارد. در مقالۀ حاضر سعی شده است که تا جایی که امکان دارد به برخی از مهمترینِ معیارهای انتخاب یک مرکز چاپ پرداخته شود.
به طور کلی کار یک مرکز چاپ به خدمت گرفتن تجهیزات، امکانات، متخصصان و طراحان ماهر و توانا با هدف ارائۀ خدمات زیر است:
این روزها تقریباً همۀ کسب و کارها به دنبال مراکز چاپ حرفهای هستند تا بتوانند فعالیتها و خدمات خود را به نحو بهتر و مفیدتری معرفی و تبلیغ کنند. از سویی دیگر نیز صدها مرکز کوچک و بزرگ مشغول به فعالیت در زمینۀ چاپ هستند، بنابراین چگونه میتوان به راحتی از بین آنها بهترین مرکز را که خدمات بهینه و بنا به درخواست مشتریان ارائه میکند را انتخاب کرد؟ در ادامۀ این مقاله معیارهایی که برای انتخاب یک مرکز چاپ باید به آنها توجه کرد، معرفی شدهاند.
باید به یاد داشت که مراکز چاپ با هم متفاوت هستند، بنابراین مشتری باید به دنبال مجموعهای باشد که نیازهای او از خدمات کلی گرفته تا مواد چاپی، طرح و کیفیت و کمیت را برآورده سازد.
در آخر و با توجه به تمام موارد عنوان شده در بالا میتوان اینگونه بیان کرد که بسیار واضح است با ورود فناوریهای نوین در صنعت چاپ، رقابت در این عرصه بسیار زیاد شده است، اما چیزی که میتواند باعث موفقیت در این عرصه و جلب مشتریان بیشتر شود، توجه به کلیۀ معیارهایی است که یک مرکز چاپ حرفهای امروزه باید دارا باشد. داشتن این معیارها هم میتواند به مشتریان بابت انتخاب یک مرکز اطمینان دهد و هم اینکه خود آن مرکز را به اهداف تجاری مورد نظرش برساند.
نوشته شده توسط : الهام رحیمی
بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.
صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود میشود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوریهای چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کمتیراژ است که نمونههایی از این فناوریها را در ماشینآلات چاپ گاس میتوان دید.
شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.
نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.
حتما تا کنون بارها به این فکر کردهاید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کردهاید که چرا همه کارتها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟
کلمه کاغذ از واژه چینی کاکتز گرفته شد ( نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است) انسان اولیه به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء ، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش میکرد