@tolouprint

@tolouprint

09352165009

۰۹۱۵۳۵۳۲۳۶۲

منو دسترسی

یک مرکز چاپ حرفه‌ای چه معیارهایی باید داشته باشد؟

1399/09/09 در ساعت 12:30:00

از جمله کارهایی که مراکز چاپ و چاپخانه‌ها برای پیروزی در این رقابت انجام می‌دهند می‌توان به استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات کاملاً پیشرفته، متخصصین و روش‌های نوین چاپ اشاره کرد. با تمام این مسائل این‌طور به نظر می‌رسد که انتخاب یک مرکز چاپ معتبر و حرفه‌ای برای مشتریان تا حدودی مشکل است.

یک مرکز چاپ حرفه‌ای چه معیارهایی باید داشته باشد؟

با افزایش پیشرفت‌های صنعت چاپ، روز به روز بر تعداد شرکت‌ها و مراکز چاپ که توسط فعالان و متخصصان این عرصه اداره می‌شود نیز اضافه شده و پیش‌بینی می‌شود که این روند ادامه داشته باشد. لزوم استفاده از کارهای چاپی برای کسب و کارهای مختلف به خصوص در زمینۀ بازاریابی و تبلیغات، مراکز چاپ را بر آن داشته است تا از تمام شرایط و امکانات خود به منظور جلب رضایت مشتریان خود استفاده کنند. از این رو رقابت در بین این دسته از مراکز و شرکت‌ها از نظر خدمات ارائه شده هم به طور چشمگیری بیشتر شده است. از جمله کارهایی که مراکز چاپ و چاپخانه‌ها برای پیروزی در این رقابت انجام می‌دهند می‌توان به استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات کاملاً پیشرفته، متخصصین و روش‌های نوین چاپ اشاره کرد. با تمام این مسائل این‌طور به نظر می‌رسد که انتخاب یک مرکز چاپ معتبر و حرفه‌ای برای مشتریان تا حدودی مشکل است. اما با توجه به این نکته که برای ارزیابی فعالیت‌ها و خدمات هر کسب و کاری معیارهایی در نظر گرفته می‌شود؛ در مورد مراکز چاپ و چاپخانه‌ها هم به همین صورت است و معیارهایی به منظور راهنمایی مشتریان در انتخاب یک مرکز چاپ حرفه‌ای وجود دارد. در مقالۀ حاضر سعی شده است که تا جایی که امکان دارد به برخی از مهم‌ترینِ معیارهای انتخاب یک مرکز چاپ پرداخته شود.

 

 

فعالیت‌های عمدۀ یک مرکز چاپ

به طور کلی کار یک مرکز چاپ به خدمت گرفتن تجهیزات، امکانات، متخصصان و طراحان ماهر و توانا با هدف ارائۀ خدمات زیر است:

  • طراحی کاملاً تخصصی کلیۀ پروژه‌ها و کارهای چاپی
  • ارائۀ خدمات چاپی با کمک روش چاپ دیجیتال، چاپ افست و چاپ پلات
  • چاپ کتاب، سررسید، تقویم، کارت ویزیت، تراکت، بنر، کاتالوگ، پوستر، بروشور، ست اداری، پاکت، ساک دستی، هدایای تبلیغاتی، استندهای تبلیغاتی و…
  • طراحی و ساخت انواع غرفه‌های نمایشگاهی
  • طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی
  • انواع صحافی
  • خدمات چاپ فوری
  • ثبت سفارش‌های چاپی به‌صورت آنلاین
  • پذیرش کلیۀ کارهای چاپی به‌صورت حضوری و آنلاین

 

معیارهای انتخاب یک مرکز چاپ حرفه‌ای

این روزها تقریباً همۀ کسب و کارها به دنبال مراکز چاپ حرفه‌ای هستند تا بتوانند فعالیت‌ها و خدمات خود را به نحو بهتر و مفیدتری معرفی و تبلیغ کنند. از سویی دیگر نیز صدها مرکز کوچک و بزرگ مشغول به فعالیت در زمینۀ چاپ هستند، بنابراین چگونه می‌توان به راحتی از بین آن‌ها بهترین مرکز را که خدمات بهینه‌ و بنا به درخواست مشتریان ارائه می‌کند را انتخاب کرد؟ در ادامۀ این مقاله معیارهایی که برای انتخاب یک مرکز چاپ باید به آن‌ها توجه کرد، معرفی شده‌اند.

 

ارائه کلیۀ خدمات موردنیاز مشتریان

  • مرکز چاپی که می‌تواند خدمات موردنیاز مشتریان را به آن‌ها ارائه کند.
  • تمام مراکز چاپ قادر به تحویل آن چیزی که مشتریان می‌خواهند نیستند. چرا که آن‌ها ممکن است با محدودیت‌هایی از نظر زمان، کارایی، تسهیلات و امکانات، تعداد کارکنان و یا ارائۀ خدمات به میزانی که مورد نظر مشتریان است روبرو باشند. این‌ها همه عواملی هستند که باید در زمان انتخاب یک مرکز چاپ در نظر گرفته شوند. مشتریان باید به دنبال مرکزی حرفه‌ای و مدرن باشند که بتواند خواسته‌های آن‌ها در زمینۀ چاپ را برآورده کند، در این مورد بهتر است در وهلۀ اول وب‌سایت این مراکز مورد بررسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که آیا جزئیاتی دربارۀ خدماتی که می‌توانند به مشتریان خود ارائه ‌کنند را پوشش می‌دهند یا خیر.

باید به یاد داشت که مراکز چاپ با هم متفاوت هستند، بنابراین مشتری باید به دنبال مجموعه‌ای باشد که نیازهای او از خدمات کلی گرفته تا مواد چاپی، طرح و کیفیت و کمیت را برآورده سازد.

 

یک وب‌سایت خوب و تیم کاری قابل ‌اعتماد

  • مرکز چاپی که می‌تواند از طریق وب‌سایت و تیم کاری خود اعتماد مشتریان را جلب کند.
  • یک وب‌سایت خوب همیشه نقطۀ مثبتی است که مشتریان می‌توانند برای تحقیق دربارۀ یک مرکز چاپ به آن‌ تکیه کنند، چرا که اطلاعات مفیدی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این وب‌سایت‌ها معمولاً دارای تب‌هایی هستند که با کلیک کردن بر روی آن‌ها می‌توان اطلاعات بیشتری در مورد انواع چاپ و خدمات چاپی پیدا کرد. همچنین اطلاعات و دستورالعمل‌های مربوط به کسب ‌وکارِ مراکز چاپ در وب‌سایت آن‌ها قابل مشاهده است. افراد می‌توانند به راحتی با این مراکز تماس بگیرند یا به صورت آنلاین با مشاوران و نمایندگان آن‌ها ارتباط برقرار کنند. دیدن وب‌سایت یک مرکز چاپ درک عمیق‌تری از فعالیت‌ها و خدمات آن به مشتری‌ می‌دهد.

 

نمونه کارها

  • مرکز چاپی که می‌تواند به مشتریان خود نمونه کار نشان دهد.
  • نمونه‌ کارها اغلب در وب‌سایت‌های مراکز چاپ نمایش داده می‌شوند. بهتر است که افراد به نمونه‌ کاری‌هایی که در حوزۀ کاری مشابه خودشان انجام گرفته است نگاه کنند، چون از این طریق بهتر می‌توانند ایده‌ای در مورد آنچه که می‌خواهند داشته باشند. همچنین با مقایسۀ نمونه‌ کارهای چندین مرکز چاپ با هم مشتریان قادر به تشخیص اینکه کدام مرکز از آخرین فناوری‌ها و روش‌ها استفاده می‌کند خواهند داشت.

راهنمایی و پاسخگویی

  • مرکز چاپی که به کلیۀ سؤالات مشتریان خود دربارۀ خدمات چاپی پاسخ می‌دهد.
  • نحوه و سرعت پاسخگویی یک مرکز چاپ به تماس‌ها و پیام‌های مشتریان بسیار مهم است. اینکه مشاوران و طراحان مراکز چاپ بتوانند مشاوره‌های مفیدی به مشتریان دهند و همچنین به کلیۀ سؤالات آن‌ها اعم از نوع چاپ، خدمات و مواد چاپی، شیوۀ طراحی، چگونگی ثبت و پیگیری سفارش، طول زمان انجام کار، نحوۀ ارسال کارها به صورت دقیق پاسخ دهند از معیارهای بسیار مهم انتخاب یک مرکز چاپ است.

 

 

 

تضمین خدمات

  • مرکز چاپی که به کلیۀ تعهدات خود در قبال مشتریان پایبند است.
  • این مسئله که یک مرکز چاپ بتواند به تعهدات خود در زمینۀ نحوۀ انجام کار، زمان تعیین شده، کیفیت کار، هزینۀ در نظر گرفته شده در قبال مشتریان پایبند باشد، بهترین روش جلب مشتری برای یک مرکز و بهترین روش ارزیابی یک مرکز برای مشتری است. در واقع موفقیت مراکز چاپ از همین طریق تعیین و تضمین می‌شود.

 

در آخر و با توجه به تمام موارد عنوان شده در بالا می‌توان این‌گونه بیان کرد که بسیار واضح است با ورود فناوری‌های نوین در صنعت چاپ، رقابت در این عرصه بسیار زیاد شده است، اما چیزی که می‌تواند باعث موفقیت در این عرصه و جلب مشتریان بیشتر شود، توجه به کلیۀ معیارهایی است که یک مرکز چاپ حرفه‌ای امروزه باید دارا باشد. داشتن این معیارها هم می‌تواند به مشتریان بابت انتخاب یک مرکز اطمینان دهد و هم اینکه خود آن مرکز را به اهداف تجاری مورد نظرش برساند.

 

 

 

نوشته شده توسط : الهام رحیمی

بازاریابی چاپی

1402/03/27 در ساعت 14:31:19

بازاریابی چاپی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات ملموسی درباره شرکت یا محصول خود در اختیار آن ها قرار دهید.

بازاریابی چاپی

تغییرات صنعت چاپ در ایران

1402/02/16 در ساعت 14:10:12

صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود می‌شود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوری‌های چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کم‌تیراژ است که نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را در ماشین‌آلات چاپ گاس می‌توان دید.

تغییرات صنعت چاپ در ایران

رنگ های حساس در چاپ افست

1402/01/29 در ساعت 14:55:46

شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.

رنگ های حساس در چاپ افست

چاپ سررسید

1401/10/26 در ساعت 12:33:36

نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.

چاپ سررسید

چرا کارت ویزیت ها اندازه استاندارد دارند؟؟

1401/06/19 در ساعت 14:27:43

حتما تا کنون بارها به این فکر کرده‌اید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا همه کارت‌ها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟

ارزش کاغذ در دنیای امروز

1401/06/17 در ساعت 14:03:16

کلمه کاغذ از واژه چینی کاکتز گرفته شد ( نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است) انسان اولیه به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء ، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش می‌کرد

ارزش کاغذ در دنیای امروز
نظر جدید
0%