@tolouprint

@tolouprint

09352165009

۰۹۱۵۳۵۳۲۳۶۲

منو دسترسی

مهمترین ویژگی بسته بندی مناسب

1399/08/03 در ساعت 12:20:00

خصوصیات و ویژگی های بسته بندی و یک پک خوب چیزی است که در بسته بندی محصولات باید به آن توجه داشته باشیم. یک بسته بندی ایده آل و مناسب قادر است محصول را به گونه ای نشان دهد که حتی برای کسانی که آن را دوست ندارند نیز جذاب و خواستنی باشد.

مهمترین ویژگی بسته بندی مناسب

خصوصیات و ویژگی های بسته بندی و یک پک خوب چیزی است که در بسته بندی محصولات باید به آن توجه داشته باشیم. یک بسته بندی ایده آل و مناسب قادر است محصول را به گونه ای نشان دهد که حتی برای کسانی که آن را دوست ندارند نیز جذاب و خواستنی باشد. به این ترتیب طرفداران محصول و پس از آن طرفداران برند افزایش پیدا کرده و با برندسازی می توان به جذب مشتری بیشتر اندیشید و فروش را بالا برد.

 

بسته بندی مناسب دارای چه ویژگی هایی است و هدف از بسته بندی چیست؟

در اینجا به برخی از مهمترین ویژگی های بسته بندی مناسب اشاره می کنیم. یک بسته بندی خوب باعث بهینه سازی و عملکرد ساده می شود همچنین این بسته بندی می تواند باعث ایجاد انگیزه خرید در مشتری گردد، زیرا اگر محصول شما دارای بسته شکیل و مناسبی و جذب کننده باشد قطعا در دید اول قادر به وسوسه کردن افراد برای خرید شده و در نتیجه سبب افزایش فروش محصول خواهد شد. از این رو می توان گفت که اثر بسته بندی در بازاریابی و برندسازی بسیار اهمیت دارد.

از سوی دیگر یک بسته بندی مناسب باعث ایجاد فرم و اندازه مناسب می شود و می تواند باعث افزایش ارزش برند محصول گردد چرا که در وهله اول تنها موردی که به چشم یک خریدار می آید ظاهر محصول است. پک مناسب باعث هویت بخشیدن به محصول می شود و هویت یک برند است که سبب بر انگیخته شدن احساسات مشتری می شود.

 

ویژگی های بسته بندی را می توان از دید سه نوع مخاطب مورد بررسی قرار داد که در اینجا به آن اشاره می کنیم:
- ویژگی های بسته بندی از دید مشتری : بسته بندی به عنوان نگهدارنده و محافظ کالا و یا محصول می باشد.
- ویژگی های بسته بندی از دیدگاه بازرگانی: یک بسته بندی خوب به عنوان هویت یک کالا و محصول می باشد.
- ویژگی های بسته بندی از دیدگاه تولیدی: آخرین قیمت در تولید بسته بندی محصول می باشد.

 

هدف از بسته بندی کردن محصولات چیست؟

توجه به ویژگی های بسته بندی بسیار مهم است اما نباید هدف از بسته بندی را فراموش کرد. از اصلی ترین اهداف این مورد می توان به اینکه باعث حفاظت از آن در برابر هرگونه آسیب دیدگی می شود اشاره نمود و همچنین باعث راحتی در هنگام جابجایی، شمارش و نگهداری می گردد.

از دیگر اهداف می توان به شناساندن آن محصول و یا کالا در بازار و در میان مردم اشاره کرد. برای ایجاد ارتباط با مشتری از روش های مختلف فروش استفاده می شود و موفقیت هر کالا در فروش نیاز به بسته بندی خوب و ظاهری زیبا می باشد. از ویژگی های بسته بندی خوب این است که دوباره بتوان از آن استفاده کردو این ویژگی باعث 

برتری محصول می گردد و میزان آلودگی محیط را کاهش می دهد.

 

تبلیغات روی بسته بندی

از دیگر ویژگی های بسته بندی تبلیغات مناسب روی آن است. در دنیای امروز درصد زیادی از تصمیم گیری های خرید در محل خرید گرفته می شود زیرا امروزه فروشندگان از رنگ های شاد و طرح هایی که باعث جلب توجه مشتریان می گردد استفاده می کنند. بسته بندی محل مناسبی برای تبلیغات محصول است و از آنجا که در دید مشتری است و مشتری به آن توجه می کند می تواند تاثیر زیادی در برندسازی نام کالا داشته باشد. تبلیغات در بسته بندی باید اصولی و موثر باشد و به نحوی غیر مستقیم به جلب نظر مشتری بپردازد.
قرار دادن لوگو روی بسته بندی در مکانی مناسب از دیگر ویژگی های بسته بندی خوب است و توجه به آن یکی از مهمترین جنبه های تبلیغات و برندسازی است.
بسته بندی های کارتنی چاپ شده و رنگی رنگ ها یکی از نکات مهم در بسته بندی است و فاکتور مهمی در طراحی بسته بندی به شمار می رود.

برای داشتن یک بسته بندی ایده آل باید به رنگ بندی آن توجه زیادی داشته باشیم. استفاده از رنگ های بسیار جذاب و خیره کننده در این زمینه می تواند بسیار مثمر ثمر قرار گیرد و تاثیر بسیار چشمگیری در افزایش فروش محصولات داشته باشد و از طرفی به سهولت مشتری می تواند کالای مورد نظر خود را شناسایی نماید. برای مثال اگر محصولی در ارتباط با کودکان است می توان از رنگ های شاد و زنده برای طراحی بسته بندی کالا استفاده نمود و کودکان که قشر مخاطب و هدف این محصول هستند را جذب نمود. در واقع رنگ و طراحی بسته بندی باید با ذائقه مخاطب هماهنگ بوده و حس خوبی را به او منتقل کند.
در دستگاه بسته بندی مواد غذایی بهتر است از رنگ های گرم استفاده نمود تا جذابیت بیشتری به بسته بندی ببخشد.

 

استفاده از تصاویر مناسب بر روی بسته بندی

تصاویر می توانند در جذب مشتری موثر باشند اما باید توجه کنید که بسته بندی نباید بیش از حد شلوغ باشد و استفاده زیاد از تصاویر می تواند مشتری را گیج و سردرگم کند. استفاده از فضاهای خالی در کنار تصاویر مناسب اثر بسیار خوبی در مخاطب سازی دارد. جملات و متن های تاثیرگذار و مناسب با فونت های زیبا می تواند باعث جذب مخاطب شود و اطلاعات مفید و مناسبی در مورد محصول در اختیار وی قرار دهد. این اطلاعات باید دقیق و گویا باشد و در مورد نحوه مصرف , تاریخ تولید و انقضا و شرایط نگهداری بهتر شرح کوتاه اما مناسبی ارائه نماید. مزایا , ویژگی ها و مضرات ناشی از مصرف بیش از حد محصول باعث توجه بیشتر مشتری می شود.

 

بنابراین این اطلاعات نیز باید روی بسته بندی کالا درج گردد.


چاپخانه طلوع با بیش از پنجاه سال تجربه در زمینه سفارشات چاپی افتخار دارد در خدمت تولید و عرضه کنندگان مواد غذایی مثل زعفران، زرشک، نبات، حبوبات، چای و ... باشد.

تخصص ما طراحی، چاپ و بسته بندی مواد غذایی در ابعاد و قالب های مختلف برحسب نوع و گرماژ هر محصول با طرح منحصربه فرد برای هر مشتری است.
و برای کسب اطلاعات دقیق تر در زمینه بسته بندی  مورد نظر خود کافیست با ما تماس بگیرید.

 

 

نوشته شده توسط : الهام رحیمی

تغییرات صنعت چاپ در ایران

1402/02/16 در ساعت 14:10:12

صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود می‌شود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوری‌های چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کم‌تیراژ است که نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را در ماشین‌آلات چاپ گاس می‌توان دید.

تغییرات صنعت چاپ در ایران

رنگ های حساس در چاپ افست

1402/01/29 در ساعت 14:55:46

شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است.

رنگ های حساس در چاپ افست

چاپ سررسید

1401/10/26 در ساعت 12:33:36

نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.

چاپ سررسید

چرا کارت ویزیت ها اندازه استاندارد دارند؟؟

1401/06/19 در ساعت 14:27:43

حتما تا کنون بارها به این فکر کرده‌اید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا همه کارت‌ها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟

ارزش کاغذ در دنیای امروز

1401/06/17 در ساعت 14:03:16

کلمه کاغذ از واژه چینی کاکتز گرفته شد ( نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است) انسان اولیه به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء ، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش می‌کرد

ارزش کاغذ در دنیای امروز

چاپ دو ورقی

1401/06/12 در ساعت 15:09:01

منظور از ورقي ابعاد ورودی دستگاه است.و اين ابعاد ورودی در دستگاه هاي مختلف فرق دارد که در زير مطالعه می کنید. چاپ ورقی فقط براي چاپ افست است و در چاپ رول از کلمه ورقي براي اندازه دستگاه استفاده نمي شود.

چاپ دو ورقی
نظر جدید
0%