@tolouprint

@tolouprint

09352165009

۰۹۱۵۳۵۳۲۳۶۲

منو دسترسی

نکات فنی در چاپ کارت ویزیت

1399/07/08 در ساعت 12:50:00

برای چاپ کارت ویزیت جدا از جنس‌های مختلف و کیفیت‌های گوناگون کاغذ که در اختیار شما قرار می‌گیرد، به دو شیوه می‌توان اشاره کرد: چاپ کارت ویزیت به شیوه‌ی اُفست و چاپ کارت ویزیت به شیوه دیجیتال. روش اول چاپ از طریق دستگاه‌های صنعتی چاپ دیجیتال است که دارای ویژگی، مزایا و معایبی است و دیگری روش چاپ اف

نکات فنی در چاپ کارت ویزیت

برای چاپ کارت ویزیت جدا از جنس‌های مختلف و کیفیت‌های گوناگون کاغذ که در اختیار شما قرار می‌گیرد، به دو شیوه می‌توان اشاره کرد: چاپ کارت ویزیت به شیوه‌ی  اُفست و چاپ کارت ویزیت به شیوه دیجیتال. روش اول چاپ از طریق دستگاه‌های صنعتی چاپ دیجیتال است که  دارای ویژگی، مزایا و معایبی است و دیگری روش چاپ افست که جزو اصلی‌ترین روش‌ها در چاپ کارت ویزیت است. تفاوت در این دو نوع بسیار متفاوت است. یکی از مهمترین عوامل در چاپ کارت ویزیت به شیوه‌ی دیجیتال بحث تعرفه ی آن است که شما با توجه به دریافت تعداد کم (مانند : ۱۰۰ عدد کارت) می‌بایست مبالغی چند برابر افست (۱۰۰ عدد دیجیتال، برابری با ۱۰۰۰ عدد افست) را پرداخت کنید که این موضوع از چشم از مشتریان دور نخواهد بود و چاپ افست برای اغلب مشتریان مقرون به صرفه و مناسب‌تر خواهد بود. این موضوع در چاپ طرح‌های دیگر و مدل دیگر تبلیغاتی هم تا مقداری صدق می‌کند.

 

چاپ کارت ویزیت به شیوه‌ی دیجیتال

نوع دوم چاپ کارت ویزیت، چاپ دیجیتالی است. این روش معمولاً برای کارهای فوری و تیراژ کمتر از هزار عدد مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آنجایی‌که سفارش روی کاغذ A4 چاپ می‌شود (۱۲ عدد کارت روی کاغذ A4) ابعاد متغییر است و در اندازه‌ی ۹ * ۵ سانتی‌متر چاپ می‌شود. در این نوع چاپ که مزیت آن سرعت بالای و زمان آماده‌سازی و چاپ سریع است، تیراژ بالا با هزینه زیاد همراه است به طوری‌که چاپ ۱۰۰ عدد کارت به این شیوه با چاپ هزار عدد کارت به شیوه‌ی چاپ افست برابری می‌کند.

 

 

چاپ کارت ویزیت به شیوه افست

چاپ افست به لحاظ قیمت مناسب‌تر بوده و سفارشات ۱۰۰۰ تایی و تیراژ بالا با چاپ افست انجام می‌گیرد. سایز استاندارد کارت ویزیت در این شیوه در وضعیت برش نخورده در اندازه‌ی ۴.۸ * ۸.۶ سانتی‌متر است که به لحاظ اینکه روی شیت عمومی چاپ می‌شود و تعداد ۸۰ سفارش، یکجا در کنار هم چیده می‌شوند با رعایت حاشیه‌ی امن (۳ میلی‌متر از هر طرف) در نظر گرفته می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که سیستم رنگ انتخاب شده در طراحی کارت باید از نوع چهاررنگ CMYK باشد، سیستم رنگ RGB در هنگام چاپ باعث تغییر رنگ کارت شما و در نتیجه عدم کیفیت کارت خواهد شد. حداقل رزولوشن کار ۳۰۰ پیکسل بر اینچ باید باشد.

چاپ کارت ویزیت لترپرس

علاوه‌بر روش‌های متداول، روش‌هایی مثل لترپرس هم برای چاپ کارت‌ ویزیتهای با جنس و ظاهر متفاوت نیز انجام میگیرد مانند کا‌رت ویزیت‌های لمینت مات و کارت ویزیت لمینت استخوانی برجسته ‌که در این حالت نتیجه ‌دندانه‌دار شدن و برجسته شدن حروف و تصاویر چاپ شده خواهد بود. بخش نهایی و مهم کار، ذخیره‌ی صحیح فایل است، عدم دقت در این بخش می‌تواند زحمات شما در طراحی کارت ویزیت را هدر بدهد و نتیجه کار را با آن‌چه در ذهن دارید تغییر می‌دهد. ذخیره تصویر با فرمت Jpg یا PNG ممکن است حاشیه‌ها را کمی بی‌کیفیت کند، پس بهتر است فایل را به‌صورت لایه باز و یا با پسوند Tiff ذخیره کنید که از کاهش کیفیت آن جلوگیری شود.

 

 

 

برای سفارش طراحی و چاپ کارت ویزیت کسب‌وکار خود می‌توانید با تیم کارشناسی ما در حوزه طراحی، چاپخانه طلوع تماس حاصل کنید.

 

نوشته شده توسط : الهام رحیمی

 

 

تغییرات صنعت چاپ در ایران

1402/02/16 در ساعت 14:10:12

صنعت چاپ جهان آن طور که در ایران وانمود می‌شود نشر را کنار نگذاشته بلکه در حال تبدیل فناوری‌های چاپ انبوه به خدمتگزارانی برای بازار سفارشات کم‌تیراژ است که نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را در ماشین‌آلات چاپ گاس می‌توان دید.

تغییرات صنعت چاپ در ایران

چاپ سررسید

1401/10/26 در ساعت 12:33:36

نحوه چاپ سررسید سفارشی : تمام مراحل به صورت اختصاصی برای شرکت سفارش دهنده طراحی و چاپ می شود و به علاوه طراحی و نحوه چاپ سررسید سفارشی به نوع کسب و کار و محیط کار و …. نیز بستگی دارد.

چاپ سررسید

چرا کارت ویزیت ها اندازه استاندارد دارند؟؟

1401/06/19 در ساعت 14:27:43

حتما تا کنون بارها به این فکر کرده‌اید که برای تبلیغ کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ کنید. اما آیا از سایز طراحی کارت ویزیت و ابعاد استاندارد آن اطلاع دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا همه کارت‌ها سایز و اندازه یکسانی دارند و ابعاد کارت ویزیت چرا اهمیت دارد؟

ارزش کاغذ در دنیای امروز

1401/06/17 در ساعت 14:03:16

کلمه کاغذ از واژه چینی کاکتز گرفته شد ( نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است) انسان اولیه به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء ، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش می‌کرد

ارزش کاغذ در دنیای امروز

چاپ دو ورقی

1401/06/12 در ساعت 15:09:01

منظور از ورقي ابعاد ورودی دستگاه است.و اين ابعاد ورودی در دستگاه هاي مختلف فرق دارد که در زير مطالعه می کنید. چاپ ورقی فقط براي چاپ افست است و در چاپ رول از کلمه ورقي براي اندازه دستگاه استفاده نمي شود.

چاپ دو ورقی

اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کارها

1401/06/09 در ساعت 15:01:30

تا بحال به این مسئله دقت کرده‌اید که بلافاصله بعد از دیدن لوگوی یک برند مطرح و معروف، کالا یا خدماتی که آن برند ارائه می‌کند در ذهنتان مجسم می‌شود؟حتی اگر در لوگو نامی از آن برند برده نشده باشد.

اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کارها
نظر جدید
0%